Voor alle problemen met je verwarming/cv en thermostaat (zoals een storing, geen warm water, defecte radiatorknop, lekkende leidingen/verwarmingsbuizen, etc.) kun je rechtstreeks contact opnemen met het bedrijf dat je cv-ketel onderhoudt. Actium werkt met Energiewacht, Feenstra en Technisch Bureau Suurmeijer. Heb je een zonneboiler, zonnepanelen en/of mechanische ventilatie? Ook dan kun je bij storingen contact opnemen met ditzelfde bedrijf. Kijk voor de contactgegevens bij Mijn contracten.
Je kunt zelf eerst ook nog wat zaken controleren
Kijk bijvoorbeeld of er voldoende water in de ketel zit. Is dat niet het geval? Dan moet je de ketel bijvullen. Controleer ook of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoor je een rammelend geluid uit de radiatoren komen? Ontlucht dan het systeem. Is er iets anders aan de hand? Neem dan contact op met de onderhoudspartij.
Periodiek onderhoud
Onderhoud aan je cv-ketel vindt om de 18 of 24 maanden plaats. Het onderhoudsbedrijf neemt contact met je op voor een afspraak. Is de laatste onderhoudsbeurt in je woning al langer dan 2 jaar geleden? Dan kun je zelf contact opnemen met het onderhoudsbedrijf, om te vragen wanneer ze van plan zijn weer bij je langs te komen.