Ik heb problemen met mijn verwarming/cv
Algemeen
Heb je problemen met de verwarming, cv-ketel, warmtepomp en/of thermostaat? Bijvoorbeeld:
- Een storing aan de CV-ketel of thermostaat;
- Geen warm water en/of geen verwarming;
- Een defecte radiatorknop;
- Lekkende leidingen/verwarmingsbuizen;
- Een lekkende CV-ketel.
Direct een afspraak maken
Je kunt dan direct contact opnemen met de onderhoudspartij. Wie dit voor jou is, kun je zien aan de sticker op de verwarmingsinstallatie of via Mijn contracten.
Weet je al wie jouw systeem onderhoudt? Bel dan direct naar de juiste partij:
Energiewacht 088-555 3000 tijdens werkdagen van 08.00 tot 16.30 uur. Voor spoed 24/7 bereikbaar.
Feenstra 088-8455 000 tijdens werkdagen van 08.00 tot 16.30 uur. Voor spoed 24/7 bereikbaar.
Suurmeijer 0592-346880
Heb je net een nieuwe installatie of woon je in een nieuwbouwwoning? Neem dan contact op met Actium via 0592 400 100 of het contactformulier. Waarschijnlijk zit er nog garantie op jouw systeem. We zoeken dat voor je uit en brengen je in contact met de reparateur.
Eerst zelf kijken
Je kunt zelf een aantal dingen checken, voordat je contact opneemt met de onderhoudspartij.
- Controleer of er voldoende water in de ketel zit. Is dat niet het geval? Vul dan de ketel bij;
- Zet alle radiatoren open en zet de thermostaat op 25 graden. Zo kun je kijken of alles werkt. Blijft een radiator volledig koud of lauw? Dan is het verstandig om die radiator te ontluchten;
- Controleer ook of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoor je een rammelend geluid uit de radiatoren komen? Ontlucht dan het systeem.
Periodiek onderhoud
Onderhoud aan je cv-ketel vindt om de 18 of 24 maanden plaats. Het onderhoudsbedrijf neemt contact met je op voor een afspraak. Is de laatste onderhoudsbeurt in je woning al langer dan 2 jaar geleden? Dan kun je zelf contact opnemen met het onderhoudsbedrijf, om te vragen wanneer ze van plan zijn weer bij je langs te komen.
Vervanging CV-ketel
De onderhoudspartij ziet soms tijdens het onderhoud dat de installatie aan vervanging toe is. Je hoeft dan zelf niks te doen. Zij geven dit door aan Actium. Wij bekijken het advies. Na goedkeuring van het verzoek, neemt de onderhoudspartij contact met jou op voor het maken van een afspraak.