Ik wil graag een opzichter service onderhoud spreken
Algemeen
Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met een opzichter. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.
In verband met het opheffen van de coronamaatregelen is het momenteel erg druk bij Actium en onze leveranciers. Hierdoor kan het zijn dat de uitvoering van uw reparatieverzoek langer duurt. Wij hopen op uw begrip.
Klein onderhoud
Mocht u klein onderhoud zelf kunnen uitvoeren of kent u iemand die dit voor u kan doen? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Denk hierbij aan het vervangen van een toiletbril of douchekop/slang.
Komt de vakman bij u langs? Zorg dat er een volwassene (>18 jaar) aanwezig is.
Als een vakman bij u aan de deur komt voor een reparatie, is het belangrijk dat er altijd een volwassene (18 jaar of ouder) in de woning aanwezig is. Is er geen volwassene aanwezig, dan mag de vakman de reparatie niet uitvoeren. U kunt dan een nieuwe afspraak maken.
Neem direct telefonisch contact met ons op via 0592 400 100.
Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met een opzichter. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.
Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met een woninginspecteur. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.
Radar Advies komt langs om te kijken naar de staat van uw woning. De uitkomsten van het onderzoek komen op de langere termijnplanning en delen we niet met bewoners. Maar wat houdt dit voor u in?
Als uw huis op de planning komt voor planmatig onderhoud, dan ontvangt u hiervan een bericht.
Onze vakman legt je in deze video uit hoe je de CV ketel kunt bijvullen en ontluchten. Kom je er niet uit? Vraag dan eerst iemand in je omgeving om je hierbij te helpen. Mocht het alsnog niet lukken, neem dan contact op met de onderhoudspartij van de CV-ketel. Kijk voor de contactgegevens bij Mijn contracten. Let op: het bijvullen en/of ontluchten is onderhoud voor de huurder zelf. Als de onderhoudspartij hiervoor langs komt, dan zitten er kosten aan verbonden!
Actium plaatst eenmalig een huisnummer. Huurders dienen deze zelf te vervangen bij o.a. beschadiging of diefstal.
Staat er water onder het huis (kruipruimte) of in de kelder, neem dan telefonisch contact met Actium op 0592 400 100. Wij maken een opdracht voor het schoonmaakbedrijf, die zorgt ervoor dat het water leeggepompt wordt in de woning.
Heeft het schoonmaakbedrijf de kelder of kruipruimte leeggepompt? Neem dan contact met ons op voor het plannen van een afspraak met onze opzichter. De opzichter komt dan bij je langs om te kijken wat de oorzaak is.
In september 2022 heeft een onderzoek plaatsgevonden naar de concentratie van formaldehyde in 5 woningen aan de Hunsingostraat, Fivelingostraat en Oldambtstraat. Dit naar aanleiding van een melding van een bewoner over formaldehyde.
De onderzoeksresultaten zijn bekend en de belangrijkste conclusie is dat in de huizen (bewoond en leegstaand) normale waarden van formaldehyde zijn gemeten. In één huis was de waarde wel iets hoger, maar onder de wettelijke norm. In dit huis was de ventilatie onvoldoende.
De onderzoeksresultaten kunt je teruglezen in het rapport onderzoek naar formaldehyde en in het advies GGD Drenthe onderzoek formaldehyde.
Andere vragen? Neem dan contact met ons op via 0592 400 100
Heb je een storing aan de CV-ketel in de woning of dient er een reparatie uitgevoerd te worden? Neem dan contact op met Actium. De medewerker van Actium zoekt uit welke partij de reparatie uitvoert of storing verhelpt en schakelt de partij in of verbindt je door voor het maken van een afspraak.
Mijn zonwering is beschadigd en/of werkt niet
Als jouw zonwering beschadigd is of niet meer goed werkt, dan is het belangrijk om te weten door wie de zonwering geplaatst is:
Je kunt reparatie van zonwering van Actium aanvragen via een Reparatieverzoek indienen of door te bellen met 0592 400 100.
Mijn zonnescherm is vies
Een zonnescherm zal door gebruik altijd een beetje vies worden. Dit is niet erg. Actium heeft daarom geen onderhoudscontract voor schoonmaak van zonwering. Wil je zelf toch proberen om het scherm schoon te maken? Kijk dan eerst of dit veilig kan en neem de volgende stappen:
Schimmel- en weerplekken
Om schimmel- en weerplekken te voorkomen, raden we aan om de zonwering niet nat in te klappen. Is dit wel nodig vanwege slecht weer? Zet het scherm dan weer uit, zodra het weer verbetert. Zo kan het doek drogen.
Ik wil graag zonwering (laten) installeren
Het is niet toegestaan om zonder toestemming zonwering aan de gevel te (laten) plaatsen. Wil je graag zonwering aan de buitenzijde van het huis? Dan kun je dit aanvragen via een Woonwens aanvragen. Beschrijf in het formulier jouw wens en hoe je deze wilt (laten) uitvoeren en de kosten. De woninginspecteur zal het verzoek in behandeling nemen en beoordelen wat er mogelijk is. Je ontvangt binnen 6 weken een antwoord per brief.
Een woonwens indienen kan ook telefonisch via 0592 400 100.
In een aantal van onze woningen hangt een elektrische huurboiler. Deze boiler is eigendom van de Energiewacht. Voor het onderhoud en de huur van deze boiler dien je een contract af te sluiten met de Energiewacht. De kosten van dit contract zijn ongeveer +/- €15,- per maand.
Bij storingen of gebreken mag je rechtstreeks contact opnemen met de Energiewacht via 088 5553000.