Urgentie

Hieronder staan de veelgestelde vragen over urgentie. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Urgentie

Ik heb urgentie en op een woning gereageerd. Toch kreeg ik de woning niet aangeboden. Hoe kan dat?

Waarschijnlijk hebben er meer woningzoekenden met urgentie gereageerd. Als meerdere kandidaten met een urgentiestatus op dezelfde woning reageren, dan gaat de kandidaat met de langste urgentiewachttijd voor. De woningzoekende met het hoogste rangnummer krijgt de woning als eerste aangeboden. De rangordebepaling ziet er als volgt uit:

  • Toewijzingsregels en advertentievoorwaarden
  • Sloop urgentie
  • Medische urgentie
  • Inschrijftijd

Mijn woning wordt gesloopt. Krijg ik voorrang bij het vinden van een nieuwe woning?

Ja, u krijgt een sloop urgentie. Wij schrijven u in en voegen een urgentie toe. De standaardregels voor woningtoewijzing gelden. U moet wel zelf via Thuiskompas op zoek naar en reageren op een andere woning.

Als u al een inschrijving als woningzoekende heeft, dan blijft deze inschrijving actief nadat u met uw urgentie een nieuwe woning heeft gevonden. U hoeft zich daarna dus niet opnieuw in te schrijven, en houdt uw opgebouwde inschrijftijd.

Wat is sloop urgentie?

Bent u huurder van Actium en gaan wij uw woning slopen? Dan krijgt u van ons een sloop urgentie, zodat u met met voorrang kunt reageren op het beschikbare woningaanbod. Als u sloop urgentie hebt gekregen, dan is deze urgentie geldig tot en met de geplande sloopdatum van uw woning.

U moet wel zelf via Thuiskompas op zoek naar en reageren op een andere woning. Als u al een inschrijving als woningzoekende heeft, dan blijft deze inschrijving actief nadat u met uw urgentie een nieuwe woning heeft gevonden. U hoeft zich daarna dus niet opnieuw in te schrijven, en houdt uw opgebouwde inschrijftijd.

Hoe krijg ik medische urgentie?

Urgentie aanvragen kan alleen met de urgentiewijzer. Ga voor het aanvragen, en meer informatie naar Urgentiewijzer. Aanvragen per mail neemt de urgentiecommissie niet in behandeling.

Heeft u vragen over urgentie? Mail dan naar urgentie@thuiskompas.nl. De urgentiecommissie neemt dan zo snel mogelijk contact met u op. Bellen kan ook, iedere dinsdag en donderdag tussen 09.00 - 12.00 uur op 085 0498135.

Wat is medische urgentie?

Medische urgentie is urgentie om een medische reden.

Wat betaal ik voor het aanvragen van urgentie?

Het aanvragen van urgentie kost € 25,-. Als de betaling is ontvangen, nemen wij de aanvraag in behandeling. U betaalt die € 25,- altijd. Ook als u geen urgentie krijgt, wij de aanvraag niet kunnen behandelen of als u de aanvraag zelf intrekt.

Hoe krijg ik urgentie?

Urgentie aanvragen kan alleen via de urgentiewijzer. Ga voor het aanvragen, en meer informatie, naar Urgentiewijzer. Aanvragen per mail neemt de urgentiecommissie niet in behandeling. De voorwaarden voor urgentie zijn streng. Onderstaande redenen zijn in elk geval geen reden om urgentie aan te vragen:

  • Een relatiebreuk of scheiding;
  • Trouwen of samenwonen;
  • Zwangerschap of gezinsvorming;
  • Afstand wonen-werk;
  • Verkoop van uw woning;
  • Financiële problemen of inkomensdaling;
  • Grootte van uw woning.

Heeft u vragen over urgentie? Mail dan naar urgentie@thuiskompas.nl. De urgentiecommissie neemt dan zo snel mogelijk contact met u op. Bellen kan ook, iedere dinsdag en donderdag tussen 09.00 - 12.00 uur op 085 0498135.

Wat is urgentie?

Urgentie betekent eigenlijk voorrang. Met urgentie maakt u meer kans op een bepaalde woning dan andere woningzoekenden. Het is soms mogelijk urgentie te krijgen als u in een noodsituatie zit. Voor zowel u als voor de woning gelden voorwaarden voor urgentie. Ga naar Urgentiewijzer voor meer informatie.