Sloop

Hieronder staan de veelgestelde vragen over sloop. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Sloop

Welk bedrijf voert sloopwerkzaamheden voor jullie uit?

Wij werken bij de meeste projecten samen met Revoort.

Mijn woning wordt gesloopt. Hoe zit het met de jaarlijkse huurverhoging?

Vanaf het moment dat u bericht ontving dat wij uw woning gaan slopen, verhogen wij de huur niet meer. Dit heet huurbevriezing. De huurbevriezing geldt tijdens de duur van het hele project, met uitzondering van de servicekosten. De huurbevriezing stopt, zodra u verhuist naar uw nieuwe woning.

Krijg ik een vergoeding als mijn woning wordt gesloopt?

Ja, als uw woning door Actium wordt gesloopt, dan krijgt u een vergoeding. Deze kunt u gebruiken voor de verhuis- en herinrichtingskosten. Dus bijvoorbeeld ook wanneer u verhuist naar een koopwoning of een huurwoning van een andere verhuurder. Of als u gaat samenwonen.

De verhuiskostenvergoeding is € 6.334,-. De hoogte van deze vergoeding is wettelijk bepaald en wordt elk jaar aangepast. Nadat u de huur van uw te slopen woning heeft opgezegd, betalen wij de verhuiskostenvergoeding uit. Dit doen wij in 1x. De vergoeding heeft u dan binnen twee weken op uw rekening staan.

Heeft u een huurachterstand? Dan verrekenen wij dit met de verhuiskostenvergoeding. Kijk voor meer informatie in de brochure Werken aan een mooie buurt - Uw rechten en plichten bij sloop.

Mijn woning wordt gesloopt. Hoe lang kan ik hier nog blijven wonen?

U wordt hierover uitgebreid geïnformeerd tijdens bewonersavonden en eventuele bezoeken bij u thuis. U krijgt hoe dan ook minimaal 1 jaar de tijd om vervangende woonruimte te zoeken.

Hoe ver van te voren ontvang ik bericht over het slopen van mijn woning?

Als wij van plan zijn uw woning te slopen, krijgt u dit ruim van te voren schriftelijk en mondeling van ons te horen. In eerste instantie sturen we een brief met een uitnodiging voor een bewonersavond. Op de bewonersavond krijgt u informatie over de planning en procedure. U krijgt hoe dan ook minimaal 1 jaar de tijd om een andere woning te zoeken.

Zie voor meer informatie: Werken aan een mooie buurt - Uw rechten en plichten bij sloop.

Mijn woning wordt gesloopt. Helpen jullie mij met het vinden van een nieuwe woning?

Wij helpen u niet actief met het zoeken naar vervangende woonruimte, maar u krijgt wel een sloop urgentie. Hiermee krijgt u voorrang op andere woningzoekenden. U moet wel zelf via Thuiskompas op zoek naar en reageren op een andere woning.

Mijn woning wordt gesloopt. Bij wie kan ik terecht met vragen hierover?

Informatie hierover vindt u in de brieven die wij u sturen, en krijgt u tijdens de bewonersavond(en) die wij organiseren.