Sloop

Hieronder staan de veelgestelde vragen over sloop. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Sloop

Mijn woning wordt gesloopt. Bij wie kan ik terecht met vragen hierover?

Algemeen

Informatie hierover vindt u in de brieven die wij u sturen, en krijgt u tijdens de bewonersavond(en) die wij organiseren. Mocht u naar aanleiding van de brieven of bewonersavond(en) verdere vragen hebben, neem dan contact met Actium op via 0592 400 100. Onze projectmedewerkers Wijken zullen u te woord staan voor vragen.

Mijn woning wordt gesloopt. Helpen jullie mij met het vinden van een nieuwe woning?

Algemeen

Wij helpen u niet actief met het zoeken naar vervangende woonruimte, maar u krijgt wel een sloop urgentie. Hiermee krijgt u voorrang op andere woningzoekenden. U moet wel zelf via Thuiskompas op zoek naar en reageren op een andere woning. Tijdens het huisbezoek kan overlegd worden met de Projectmedewerker Wijken of hulp nodig is.

Hoe ver van te voren ontvang ik bericht over het slopen van mijn woning?

Algemeen

Gaan wij uw woning slopen? Dit krijgt u ruim van tevoren schriftelijk en mondeling te horen.

  1. U ontvangt een brief met een uitnodiging voor een bewonersavond.
  2. Op de bewonersavond krijgt u informatie over de planning en werkwijze.
  3. U krijgt hoe dan ook minimaal 1 jaar de tijd om een andere woning te zoeken.

Zie voor meer informatie: Werken aan een mooie buurt - Uw rechten en plichten bij sloop.

Mijn woning wordt gesloopt. Hoe lang kan ik hier nog blijven wonen?

Algemeen

U wordt hierover uitgebreid geïnformeerd tijdens bewonersavonden en eventuele bezoeken bij u thuis. U krijgt hoe dan ook minimaal 1 jaar de tijd om vervangende woonruimte te zoeken.

Krijg ik een vergoeding als mijn woning wordt gesloopt?

Algemeen

Ja, als uw woning door Actium wordt gesloopt krijgt u een vergoeding. Deze kunt u gebruiken voor de verhuis- en herinrichtingvan uw nieuwe woning.

De verhuiskostenvergoeding is € 6.505,-. De hoogte van deze vergoeding is wettelijk bepaald en wijzigt jaarlijks. Nadat u de huur heeft opgezegd, betalen wij de verhuiskostenvergoeding uit. Dit doen wij in 1x. De vergoeding heeft u dan binnen twee weken op uw rekening staan.

Heeft u een huurachterstand? Dan verrekenen wij dit met de verhuiskostenvergoeding. Kijk voor meer informatie in de brochure Werken aan een mooie buurt - Uw rechten en plichten bij sloop.

Mijn woning wordt gesloopt. Hoe zit het met de jaarlijkse huurverhoging?

Algemeen

Vanaf het moment dat u bericht ontving dat wij uw woning gaan slopen, verhogen wij de huur niet meer. Dit heet huurbevriezing. De huurbevriezing geldt tijdens de duur van het hele project, met uitzondering van de servicekosten. De huurbevriezing stopt, zodra u verhuist naar uw nieuwe woning.

Welk bedrijf voert sloopwerkzaamheden voor jullie uit?

Algemeen

Wij werken bij de meeste projecten samen met Revoort.