Reparatieverzoeken

Hieronder staan de veelgestelde vragen over reparatieverzoeken. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Reparatieverzoeken

Mijn afvalcontainer is stuk

Dit kunt u bij uw gemeente melden. Containers zijn namelijk van de gemeente, niet van Actium.

Het (rook)luik van de algemene ruimte staat open. Wat nu?

Staat het luik in het dak van de algemene ruimte in uw complex open? Waarschijnlijk wordt dit luik aangestuurd door de brandmeldcentrale. Ook kan het voorkomen dat er een storing is in het systeem van de rookluiken. De luiken kunnen dan openstaan terwijl er geen brandmelding is. Neem contact met ons op om de melding door te geven.

Ik heb een afspraak voor een reparatie, maar weet niet meer wanneer de monteur komt

Heeft u een afspraak met één van onze eigen vakmannen? Als u deze afspraak online heeft gemaakt, dan kunt u dit terugvinden in uw Mijn Actium account. Anders kunt u ook contact met ons opnemen. Wij kijken dan wanneer/hoe laat de monteur langskomt.

Heeft u een afspraak gemaakt met één van onze leveranciers? Dan kunt u het beste direct met de leverancier bellen. WIj kunnen de exacte afspraak namelijk niet inzien.

Er is materiaal besteld voor een reparatie. Is de bestelling al binnen?

In principe laten wij het u weten zodra het materiaal binnen is, en wij hiervoor een afspraak met u kunnen inplannen. Als u hier toch nog vragen over heeft, kunt u ons natuurlijk altijd even bellen via 0592 400 100.

Ik kan een reparatie zelf uitvoeren. Kan ik materiaal ophalen bij jullie op kantoor?

Voor eenvoudige klussen/reparaties is het mogelijk om bij ons op kantoor (op afspraak) materialen op te halen/om te ruilen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe wc-bril, rookmelder, douchekop/doucheslang, of vulslang voor uw cv. Het is belangrijk dat u dan het 'defecte' materiaal meeneemt naar kantoor, zodat wij u de juiste onderdelen kunnen meegeven. Deze kunt u dan vervolgens zelf monteren/plaatsen.

Informeer naar de mogelijkheden via 0592 400 100.

Heeft Actium een eigen dienst voor onderhoud en reparaties?

Ja, in ons hele werkgebied voeren onze eigen monteurs reparaties uit. Daarnaast werken we ook nauw samen met veel leveranciers en onderhoudspartijen.

Ik ben niet tevreden over een uitgevoerde reparatie

Dit kunt u bij ons melden via Klacht melden.

Ik had een afspraak voor een reparatie, maar de monteur kwam niet opdagen

Dat is vervelend. U kunt contact met ons opnemen. Eén van onze medewerkers helpt u graag verder en zoekt voor u uit wat de oorzaak kan zijn.

Ik heb een afspraak gemaakt voor een reparatie, maar ik wil de afspraak annuleren/verplaatsen

U kunt contact opnemen met de afdeling Klant via telefoonnummer 0592 400 100 om de afspraak af te zeggen of te wijzigen.

Er is een opzichter bij mij geweest, maar ik heb niets meer gehoord

Is er bij u een inspectie uitgevoerd en heeft u hier nog geen terugkoppeling over gekregen? Stuur ons een bericht via het contactformulier of neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij kunnen dan voor u bekijken of navragen wat er naar aanleiding van de inspectie gaat gebeuren. Als het nodig is, maken we een terugbelnotitie aan voor de opzichter.

Waar meld ik een reparatieverzoek voor mijn nieuwbouwwoning?

U kunt uw reparatieverzoek het beste telefonisch bij ons melden via 0592 400 100. Wij zorgen er dan voor dat de aannemer zo snel mogelijk contact met u opneemt om de reparatie uit te voeren.

Hoe vraag ik een reparatie aan in het weekend of 's avonds?

Buiten kantoortijden (08:30-16:30 uur) en in weekenden kunt u alleen uw reparaties melden die dezelfde dag nog uitgevoerd moeten worden. U kunt gewoon bellen naar 0592 400 100 en wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Wij vragen u dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

Hoe vraag ik een reparatie aan die spoed heeft?

Reparaties met spoed kunnen niet tot de volgende werkdag wachten. Dit zijn bv. een (ernstige) waterlekkage, gaslekkage, ruitbreuk, buitensluiting, een algehele stroomstoring en een liftstoring. Spoedeisende reparatieverzoeken kunt u telefonisch bij ons indienen via 0592 400 100. 

Onderstaande reparaties kunt u zelf melden bij de onderhoudspartij:

  • Verstoppingen (afvoer, toilet, etc.): RRS (0800 0991313);
  • Problemen met (hang- en sluitwerk van) kunststof kozijnen: SKK (085 3038432);
  • Storing van uw cv/verwarming/mechanische ventilatie: zie ;
  • Storing van uw huurgeiser: Rendo (0521 595555);
  • Storing van uw elektrische huurboiler: Energiewacht (088 5553000).

Voor een spoedeisend reparatieverzoek buiten kantoortijden (08:30-16:30 uur) kunt u gewoon bellen naar 0592 400 100. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Wij vragen u dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

Wat is het Onderhouds-ABC?

In ons Onderhouds-ABC ziet u welke reparaties wij voor u uitvoeren en wat u zelf moet (laten) doen.

Er is iets stuk/defect in mijn woning

U kunt uw reparatieverzoek direct bij ons indienen via Reparatieverzoek indienen. In ons Onderhouds-ABC ziet u welke reparaties wij voor u uitvoeren en wat u zelf moet (laten) doen. 

Voor sommige storingen of defecten hoeft u bij ons geen melding te maken. Hiervoor kunt u rechtstreeks contact opnemen met de onderhoudspartij:

  • Verstopping: RRS (0800 0991313)
  • Problemen met kunststof kozijnen: SKK (085 3038432)
  • Verwarming/geiser: 
  • Huurgeiser: Rendo (0521 595555)
  • Elektrische huurboiler: Energiewacht (088 5553000)