Reparatieverzoeken

Hieronder staan de veelgestelde vragen over reparatieverzoeken. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Reparatieverzoeken

Er is iets stuk/defect in mijn woning. Hoe vraag ik een reparatie aan?

U kunt uw reparatieverzoek direct bij ons indienen via Reparatieverzoek indienen. In ons Onderhouds-ABC ziet u welke reparaties wij voor u uitvoeren en wat u zelf moet (laten) doen. 

Voor sommige storingen of defecten hoeft u bij ons geen melding te maken. Hiervoor kunt u rechtstreeks contact opnemen met de onderhoudspartij:

  • Verstopping: RRS (0800 0991313)
  • Problemen met kunststof kozijnen: SKK (085 3038432)
  • Verwarming/geiser: 
  • Huurgeiser: Rendo (0521 595555)
  • Elektrische huurboiler: Energiewacht (088 5553000)

Wat is het Onderhouds-ABC?

In ons Onderhouds-ABC ziet u welke reparaties wij voor u uitvoeren en wat u zelf moet (laten) doen.

Hoe vraag ik een reparatie aan die spoed heeft?

Reparaties met spoed kunnen niet tot de volgende werkdag wachten. Dit zijn bv. een (ernstige) waterlekkage, gaslekkage, ruitbreuk, buitensluiting, een algehele stroomstoring en een liftstoring. Spoedeisende reparatieverzoeken kunt u telefonisch bij ons indienen via 0592 400 100. 

Onderstaande reparaties kunt u zelf melden bij de onderhoudspartij:

  • Verstoppingen (afvoer, toilet, etc.): RRS (0800 0991313);
  • Problemen met (hang- en sluitwerk van) kunststof kozijnen: SKK (085 3038432);
  • Storing van uw cv/verwarming/mechanische ventilatie: zie ;
  • Storing van uw huurgeiser: Rendo (0521 595555);
  • Storing van uw elektrische huurboiler: Energiewacht (088 5553000).

Voor een spoedeisend reparatieverzoek buiten kantoortijden (08:30-16:30 uur) kunt u gewoon bellen naar 0592 400 100. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Wij vragen u dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

Hoe vraag ik een reparatie aan in het weekend of 's avonds?

Buiten kantoortijden (08:30-16:30 uur) en in weekenden kunt u alleen uw reparaties melden die dezelfde dag nog uitgevoerd moeten worden. U kunt gewoon bellen naar 0592 400 100 en wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Wij vragen u dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

Hoe meld ik een reparatieverzoek voor mijn nieuwbouwwoning?

U kunt uw reparatieverzoek het beste telefonisch bij ons melden via 0592 400 100. Wij zorgen er dan voor dat de aannemer zo snel mogelijk contact met u opneemt om de reparatie uit te voeren.

Er is een opzichter bij mij geweest, maar ik heb niets meer gehoord. Wat nu?

Is er bij u een inspectie uitgevoerd en heeft u hier nog geen terugkoppeling over gekregen? Stuur ons een bericht via het contactformulier of neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij kunnen dan voor u bekijken of navragen wat er naar aanleiding van de inspectie gaat gebeuren. Als het nodig is, maken we een terugbelnotitie aan voor de opzichter.

Ik heb een afspraak met jullie gemaakt voor een reparatie. Nu wil ik de afspraak afzeggen. Hoe doe ik dat?

U kunt contact opnemen met de afdeling Klant via telefoonnummer 0592 400 100 om de afspraak te annuleren of te verplaatsen.

Ik heb een afspraak met jullie gemaakt voor een reparatie. De monteur is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Dat is vervelend. U kunt contact met ons opnemen. Eén van onze medewerkers helpt u graag verder en zoekt voor u uit wat de oorzaak kan zijn.

Ik ben niet tevreden over een uitgevoerde reparatie. Wat kan ik doen?

Dit kunt u bij ons melden via Klacht melden.

Heeft Actium een eigen dienst voor onderhoud en reparaties?

Ja, in ons hele werkgebied voeren onze eigen monteurs reparaties uit. Daarnaast werken we ook nauw samen met veel leveranciers en onderhoudspartijen.

Mijn doucheslang is lek/kapot, kan ik deze laten vervangen?

Ja, hiervoor kunt u een Reparatieverzoek indienen. U kunt eventueel uw doucheslang ook omruilen op ons kantoor. Neem hiervoor altijd eerst contact met ons op via 0592 400 100.

Ik kan een reparatie zelf uitvoeren. Kan ik materiaal ophalen bij jullie op kantoor?

Voor eenvoudige klussen/reparaties is het mogelijk om bij ons op kantoor (op afspraak) materialen op te halen/om te ruilen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe wc-bril, rookmelder, douchekop/doucheslang, of vulslang voor uw cv. Het is belangrijk dat u dan het 'defecte' materiaal meeneemt naar kantoor, zodat wij u de juiste onderdelen kunnen meegeven. Deze kunt u dan vervolgens zelf monteren/plaatsen.

Informeer naar de mogelijkheden via 0592 400 100.

Er is materiaal besteld voor het uitvoeren van een reparatie. Is de bestelling al binnen?

In principe informeren wij u zodra het materiaal binnen is, en wij hiervoor een afspraak met u kunnen inplannen. Als u hier toch nog vragen over heeft, kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen via 0592 400 100.