Onderhoudsfondsen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over onderhoudsfondsen. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Onderhoudsfondsen

Kan ik een glasverzekering bij jullie afsluiten?

Nee, u hoeft zelf geen glasverzekering af te sluiten. Als huurder van Actium maakt u automatisch gebruik van het serviceonderhoudsfonds, glasfonds en het rioolontstoppingsfonds. Met uw maandelijkse bijdrage hieraan, worden de werkzaamheden die hieronder vallen betaald en in opdracht van of door Actium uitgevoerd. In het Onderhouds-ABC leest u onder welk fonds een reparatie valt en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering.

Wat is het glasfonds?

Dit fonds dekt breuk en beschadiging van glas. U hoeft dus zelf geen glasverzekering af te sluiten. Zelf aangebrachte voorzieningen of afwijkende beglazing zijn niet meeverzekerd.

Ook als sprake is van onzorgvuldigheid of nalatigheid kan een beroep op het fonds worden gedaan. In dat geval stellen we huurders aansprakelijk voor de schade.

Wat betaal ik voor het glasfonds?

Zowel de netto (kale) huurprijs als de bijdragen in de servicefondsen (glasfonds en rioolontstoppingsfonds) passen we jaarlijks per 1 juli aan. De maandelijkse bijdrage voor het glasfonds is op dit moment vastgesteld op € 0,72.

Hoe meld ik schade aan mijn ruiten?

Heeft u het glas niet met opzet gebroken of beschadigd? Dan vervangen wij het glas gratis voor u. Heeft u opzettelijk het glas gebroken, bijvoorbeeld bij buitensluiting? Dan vervangen wij de ruit, maar zijn de kosten voor u.

Bieden jullie een onderhoudsabonnement aan?

Nee, wij bieden geen onderhoudsabonnement aan. Als huurder van Actium kunt u een beroep doen op het serviceonderhoudsfonds, glasfonds en het rioolontstoppingsfonds. De meeste reparaties waarvoor u als huurder wettelijk zelf verantwoordelijk bent, zijn in deze servicefondsen ondergebracht. Met uw maandelijkse bijdrage in deze fondsen, worden de werkzaamheden die hieronder vallen bekostigd en in opdracht van of door Actium uitgevoerd.

In het Onderhouds-ABC kunt u zien onder welk fonds een reparatie valt en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering.
Actium neemt extra verantwoordelijkheden en kosten voor haar rekening, die normaal voor rekening van de huurder komen. Wij bieden deze service gratis aan.

Kan ik een rioolverzekering afsluiten bij jullie?

U hoeft zelf geen rioolverzekering af te sluiten. Als huurder van Actium maakt u automatisch gebruik van het serviceonderhoudsfonds, glasfonds en het rioolontstoppingsfonds. Met uw maandelijkse bijdrage in deze fondsen, worden de werkzaamheden die hieronder vallen betaald en in opdracht van of door Actium uitgevoerd.

Wat is het rioolontstoppingsfonds?

Dit fonds dekt het risico van verstopte putten, riolen, gootstenen, closets, afvoer- en afwateringsleidingen. Ook het periodiek schoonhouden van dakgoten wordt uit dit fonds betaald.

Verstoppingen door verkeerd gebruik komen wel voor rekening van de huurder. Om problemen te voorkomen adviseren wij afvoerputten, gootstenen en dergelijke regelmatig schoon te houden en vetaanslag te verwijderen.

Wat betaal ik voor het rioolfonds?

We passen de netto (kale) huurprijs en de bijdragen in de servicefondsen (glasfonds en rioolontstoppingsfonds) jaarlijks per 1 juli aan. De maandelijkse bijdrage voor het rioolfonds is op dit moment € 2,26.

Wat is het serviceonderhoudsfonds?

Als huurder maakt u automatisch en gratis gebruik van het serviceonderhoudsfonds. Dat betekent dat u ook voor bijvoorbeeld het onderhoud van schakelaars en stopcontacten, de douchekop of het vervangen van een wc-bril en stortbak op ons kunt rekenen.

In het Onderhouds-ABC kunt u zien onder welk fonds een reparatie valt en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering.

Er is een opzichter bij mij geweest, maar ik heb niets meer gehoord. Wat nu?

Is er bij u een inspectie uitgevoerd en heeft u hier nog geen terugkoppeling over gekregen? Stuur ons een bericht via het contactformulier of neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij kunnen dan voor u bekijken of navragen wat er naar aanleiding van de inspectie gaat gebeuren. Als het nodig is, maken we een terugbelnotitie aan voor de opzichter.