Huur betalen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over huurbetaling. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik wil mijn huur deze maand graag (iets) later betalen

U moet uw huur uiterlijk op de 1e dag van de maand betalen. Lukt dit een keertje niet? Dan is het belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. U kunt dit doen via Betalingsregeling aanvragen.

Betalingsregeling
Heeft u betalingsproblemen en wilt u afspraken maken voor een langere periode? Dan kunt u ook een Betalingsregeling aanvragen en een voorstel doen voor de betaalafspraken.

Er is iets niet goed gegaan met het betalen van de huur

Is uw huur niet afgeschreven, is uw huur weer teruggestort, heeft u teveel huur betaald of is er iets anders fout gegaan bij het betalen of afschrijven van uw huur? U kunt ons dan het beste even bellen via 0592 400 100. Wij kijken dan samen met u wat er aan de hand is. Als het nodig is, verbinden we u door met een medewerker van de afdeling Incasso.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Ja, dit is mogelijk. Als ons kantoor geopend is natuurlijk. U kunt dan wel alleen pinnen (en dus niet met cash/contant geld betalen).

Krijg ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

U krijgt geen rekening voor het betalen van de huur. Maakt u de huur zelf over via internetbankieren? Als u een Mijn Actium account hebt, kunt u uw huur via IDEAL betalen. Ga naar: Mijn betalingen. Hier staat de betaling voor u klaar.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

U betaalt uw huur altijd een maand vooruit. Dit betekent dat de huur uiterlijk op de 1e dag van de maand op onze rekening NL 25 INGB 0654 6648 89 (t.n.v. Actium) moet staan.

Als u kiest voor automatische incasso, dan kunt u de huur in overleg eventueel op een andere dag laten afschrijven.

Hoe kan ik de huur betalen?

U kunt de huur op verschillende manieren betalen:

Automatische incasso
Dit is de handigste manier. U machtigt ons dan om de huur automatisch van uw rekening af te schrijven. Dit biedt voordelen. U heeft er geen omkijken naar en wijzigingen in de huurprijs, zoals de jaarlijkse huurverhoging, worden automatisch aangepast. U kunt de automatische incasso op ieder moment weer stopzetten. Wij incasseren de huur standaard op de 1e van de maand.

Kiest u voor deze handige manier van huur betalen? Dan kunt u ons machtigen via het machtigingsformulier. Print het formulier, vul het in en stuur het op. Dit kan digitaal via het contactformulier, of per post naar Actium, Postbus 500, 9400 AM Assen.

Zelf overmaken
U kunt het huurbedrag ook zelf overmaken via internetbankieren, naar rekeningnummer NL 25 INGB 0654 6648 89 t.n.v. Actium. Vergeet niet om uw klantnummer en/of adres te vermelden in de omschrijving.

Als u een Mijn Actium account heeft, kunt u uw huur via iDEAL betalen op de pagina Mijn betalingen

Laten afschrijven door uw bank 
U kunt de huur ook periodiek laten afschrijven door uw bank. Vergeet ook dan niet om uw gegevens/adres te vermelden in de omschrijving. En let op: wanneer de huurprijs wijzigt, bent u zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van deze wijzigingen aan uw bank. Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de huur uiterlijk op de 1e van de maand op de rekening van Actium staat.

Let op: in verband met veiligheidsredenen accepteren wij geen contante betalingen.