Gegevens aanleveren

Hieronder staan de veelgestelde vragen over het aanleveren van gegevens. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Gegevens aanleveren

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Welke gegevens moet ik opsturen?

Algemeen

De volgende documenten upload je binnen 5 werkdagen in Thuiskompas via ‘Mijn overzicht’:

  1.  De meest recente inkomensverklaring(en) of aanslag*. Vraag deze hier aan of bel de Belastingdienst via 0800 0543. Ben je werkzaam als ZZP-er en kun je geen inkomensverklaring opvragen? Dan hebben wij een verklaring van je accountant nodig (prognose ondernemingsinkomen).
  2. Een *Uittreksel Basis Registratie Personen (BRP) met woonhistorie en burgerlijke staat. Dit uittreksel mag niet ouder zijn dan 3 maanden. Het is belangrijk dat je een uittreksel inclusief woonhistorie aanvraagt. Deze vraag je op bij de gemeente waar je ingeschreven staat. Dit kan telefonisch of digitaal. Let op, dit kost geld.
  3. Huur je nu al een huis van een andere verhuurder? Dan hebben we ook een verhuurdersverklaring nodig. Deze vraag je op bij de verhuurder. Ook deze verklaring mag niet ouder zijn dan 3 maanden.
  4. Is er sprake van bewindvoering? Lever dan een kopie beschikking en akkoordverklaring van je bewindvoerder aan.
  5. Begeleiding van een instantie? Lever de contactgegevens aan van de begeleidende instantie.

Let op! Maak bij het uploaden van de documenten het Burgerservicenummer (BSN) onleesbaar.

 * Houd rekening met het volgende:

  • Een aanvraag bij de gemeente voor een BRP met woonhistorie is niet nodig als je al een huurder bent bij Actium;
  • Alimentatie voor je ex-partner telt niet mee voor de berekening van jouw inkomen;
  • Eigen vermogen of spaargeld telt niet mee voor jouw toetsingsinkomen;
  • Is jouw inkomen gewijzigd? Denk hierbij bijvoorbeeld aan een loonsverhoging, meer of minder uren werken, baanverlies of een pensionering. In dit geval vragen wij om de volgende documenten aan te leveren: een loonstrook (max. 3 maanden oud), een jaaropgave van het afgelopen jaar van jouw werkgever of uitkeringsinstantie of een uitkeringsspecificatie (max. 6 maanden oud).

Lukt het niet om de gevraagde gegevens op tijd op te sturen? Neem dan contact met ons op via 0592 400 100.