Ik heb een woning aangeboden gekregen. Welke gegevens moet ik opsturen?
Algemeen
Bieden we u een huis aan? Dan moet u binnen een paar dagen documenten opsturen. Hoe, wat en wanneer krijgt u per mail te horen. Deze documenten uploadt u in Thuiskompas om een huis aangeboden te kunnen krijgen:
- De meest recente inkomensverklaring(en) van de Belastingdienst. U kunt deze digitaal opvragen;
- Uittreksel Basis Registratie Personen (BRP) met woonverleden en burgerlijke staat. Dit uittreksel mag vaak niet ouder zijn dan 3 maanden. Deze vraagt u op bij de gemeente waar u woont. Let op, dit kost geld. Op de website van de meeste gemeenten kunt u dit uittreksel ook zelf downloaden, dit is meestal gratis maar niet altijd. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig:
- Huurt u nu al een huis van een andere verhuurder dan waar u wilt gaan huren? Dan hebben we ook een verhuurdersverklaring nodig. Deze vraagt u op bij de verhuurder.
U kunt bovenstaande documenten alvast uploaden via 'Mijn overzicht'. Let op! Maak bij het uploaden van uw documenten het BurgerServiceNummer (BSN) onleesbaar.