Automatische incasso

Hieronder staan de veelgestelde vragen over betalen via automatische incasso. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Automatische incasso

Ik wil mijn huur via automatische incasso betalen. Hoe regel ik dat?

Kiest u voor deze handige manier van huur betalen? Dan kunt u ons machtigen via het machtigingsformulier. Deze kunt u zelf printen, invullen en naar ons opsturen. Dit kan digitaal via het contactformulier, of per post naar Actium, Postbus 500, 9400 AM Assen. U kunt natuurlijk ook even langskomen om een machtigingsformulier in te vullen.

Waarom is mijn huur (nog) niet automatisch afgeschreven?

Wij verwerken wijzigingen en nieuwe machtigingen de 20e van de maand. Als wij uw machtiging later ontvangen, gaat de automatische incasso de eerstvolgende maand in. Wij schrijven de huur dan af op de 1e van de maand. Ontvangen wij uw aanvraag voor automatische incasso op de 21e? Dit is na onze verwerkingsdatum. Uw machtiging gaat dan een maand later in.

Weekend en feestdagen
Hou er rekening mee dat uw huur tijdens weekenden en feestdagen waarschijnlijk niet op tijd (op de 1e van de maand) wordt afgeschreven. Dit gebeurt dan vaak één of een paar dagen later dan u gewend bent.

Ik wil mijn huur niet meer via automatische incasso betalen. Wat moet ik doen?

U wilt de automatische incasso intrekken en u heeft een Mijn Actium account? Dan regelt u dit via Betaalgegevens wijzigen.

Heeft u geen Mijn Actium account? Neemt u dan contact op met de afdeling Klant, zodat wij een machtigingsfomulier voor het intrekken van de doorlopende incasso kunnen toesturen.

Ik betaal mijn huur via automatische incasso en ik heb een nieuw rekeningnummer. Hoe geef ik dat door?

Geef deze wijziging aan ons door met een machtigingsformulier. Deze kunt u zelf printen, invullen en naar ons opsturen. Dit kan digitaal via het contactformulier, of per post naar Actium, Postbus 500, 9400 AM Assen. U kunt natuurlijk ook even langskomen om een machtigingsformulier in te vullen.

Ik had niet genoeg geld op mijn rekening en nu is de huur niet afgeschreven. Wat moet ik doen?

Als er onvoldoende saldo op uw rekening stond, heeft uw bank de automatische incasso teruggestort (gestorneerd). Als dit niet het geval was, kunt u het beste contact opnemen met uw bank. Wij doen 1x een poging om de huur automatisch te incasseren. Als de incassopoging is mislukt, moet u zelf de huur overmaken op NL 25 INGB 0654 6648 89 onder vermelding van uw klantnummer en adres.

Ik ben het niet eens met het bedrag dat jullie van mijn rekening hebben afgeschreven. Wat kan ik doen?

Neemt u dan contact op met de afdeling Incasso via 0592 400 100.

Ik betaal via automatische incasso. Wanneer wordt de huur van mijn rekening afgeschreven?

Wij incasseren de huur standaard op de 1e van de maand. In overleg met de afdeling incasso kunt u de huur eventueel op een andere dag laten afschrijven.