Automatische incasso

Hieronder staan de veelgestelde vragen over betalen via automatische incasso. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Automatische incasso

Ik wil mijn huur via automatische incasso betalen

Algemeen

U geeft deze wijziging aan ons door met een machtigingsformulier. Deze kunt u zelf printen, invullen en naar ons opsturen. Dit kunt u ook online regelen via mijn Actium contactformulier, Mijn Actium-account of per post naar Actium, Postbus 500, 9400 AM Assen.  
U kunt natuurlijk ook even langskomen op ons kantoor aan de Portugallaan 10 in Assen om een machtigingsformulier in te vullen. 

Waarom is mijn huur (nog) niet automatisch afgeschreven?

Algemeen

Wij verwerken administratieve wijzigingen rond de 20ste van de maand. Als wij uw machtiging na deze verwerkingsdatum ontvangen, dan gaat uw machtiging een maand later in. 

Hou er rekening mee dat uw huur tijdens weekenden en feestdagen waarschijnlijk niet op tijd (op de 1e van de maand) wordt afgeschreven. Dit gebeurt dan vaak één of een paar dagen later dan u gewend bent. 

Ik wil mijn huur niet meer via automatische incasso betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

U wilt de automatische incasso intrekken.

  • Via Mijn Actium-account kunt u dit regelen. Dit gaat via
  • Heeft u geen Mijn Actium-account? Neemt u dan contact op met de afdeling Klant, wij sturen u een machtigingsfomulier voor het intrekken van de doorlopende incasso toe.  
  • U kunt natuurlijk ook langskomen op ons kantoor aan de Portugallaan 10 in Assen om een machtigingsformulier in te vullen. 

Ik heb een nieuw rekeningnummer. Hoe geef ik dat door?

Algemeen

Geef deze wijziging aan ons door met een machtigingsformulier. Deze kunt u zelf printen, invullen en naar ons opsturen.  Dit kan via 

  • Mijn Actium-account
  • Digitaal via het contactformulier 
  • Per post naar Actium,  
  • U kunt natuurlijk ook even langskomen op ons kantoor aan de Portugallaan 10 in Assen om een machtigingsformulier in te vullen. 

Ik had niet genoeg geld op mijn rekening en nu is de huur niet afgeschreven

Algemeen

Als er onvoldoende saldo op uw rekening stond, heeft uw bank de automatische incasso teruggestort (gestorneerd). Als dit niet het geval was, kunt u het beste contact opnemen met uw bank. Wij doen 1x een poging om de huur automatisch te incasseren. Als de incassopoging is mislukt, moet u zelf de huur overmaken op NL 25 INGB 0654 6648 89 onder vermelding van uw klantnummer en/of adres. Dit kan ook via Mijn Actium-account

Ik ben het niet eens met de rekening die ik van jullie heb gekregen

Algemeen

Neem contact met ons op via 0592 400 100. Dan kijken we samen hoe we u verder kunnen helpen