Kan ik een plattegrond van de woning krijgen?
Algemeen
Dat kan. Neem hiervoor contact met ons op, dan sturen wij de plattegrond per e-mail toe.
Hieronder staan de veelgestelde vragen over starten met huren bij Actium. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.
Dat kan. Neem hiervoor contact met ons op, dan sturen wij de plattegrond per e-mail toe.
Op het moment dat u in uw nieuwe huis kunt, is er gewoon gas, water en elektra aanwezig. Wij sluiten deze voorzieningen nooit af bij een verhuizing.
Maar let op! Wel moet u binnen een paar werkdagen de standen doorgeven aan een energie- en waterleverancier. Doet u dit niet, dan worden de voorzieningen alsnog afgesloten.
Als u een woning van Actium gaat huren, bent u zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van contracten voor gas en elektra. Ook is het belangrijk dat u zich aanmeldt bij het waterbedrijf. Regel dit zo spoedig mogelijk.
Het enige dat wij extra in rekening brengen, is € 25,- aan acceptatiekosten. Verder moet je wel rekening houden met het betalen van de eerste verhuurnota. Dit is de eerste rekening die je moet betalen voor je huur. Vaak is dit de huur voor de rest van de maand waarop het huurcontract ingaat, plus de huur voor de volgende maand. Je betaalt bij ons namelijk altijd een maand vooruit. Je hoeft geen borg te betalen.
Als u een woning in een wooncomplex huurt waar bij de hoofdingang een intercom en brievenbussen zitten, monteert Actium gratis een naamplaatje voor u. Bij de oplevering en sleuteluitgifte van de woning kunt u aangeven of u een naamplaatje wilt en wat daarop moet staan.
Ja, je mag huisdieren hebben. Let er wel op dat ze niet voor overlast zorgen. Informatie hierover vind je in de algemene huurvoorwaarden.
Als er een ondergrondse container staat, dan moet u een afvalpas gebruiken voor het weggooien van uw vuilnis. Deze pas kunt u aanvragen bij uw gemeente. Als u rolcontainers heeft, dan kunt u deze op de juiste dag (zie de afvalkalender van uw gemeente) aan de straat zetten. Voor meer informatie, kunt u contact opnemen met de gemeente.
Je kunt een afvalpas aanvragen bij je gemeente. Ook als je de afvalpas kwijtraakt, kun je dit bij de gemeente melden. Deze passen zijn niet van Actium.
Als u in een appartement aan de Smetanalaan of Speenkruidstraat in Assen woont, dan kunt u de lift reserveren voor uw verhuizing. Wel moet u dit minimaal 2 werkdagen voor de verhuizing aanvragen. U kunt hierover contact met ons opnemen. In onze andere complexen is het niet mogelijk om de lift te reserveren voor een verhuizing.
Wij vragen je de eerste rekening voor de huur zelf over te maken. Dit bedrag moeten wij vóór de 1e huurdag ontvangen op rekeningnummer NL 25 INGB 0654 6648 89 t.n.v. Actium, onder vermelding van uw naam en klantnummer.
Als u ontevreden bent over de manier waarop wij uw woning aan u hebben opgeleverd, of als u hier vragen/opmerkingen over heeft, dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen. Wij kunnen u dan doorverbinden met de woninginspecteur die de inspecties in uw woning deed, of hem vragen u hierover terug te bellen.
Bij sommige van onze woningen hoort een eigen parkeerplaats. Als dit bij je (nieuwe) woning ook zo is, dan vertellen onze verhuurmedewerkers of woninginspecteurs je hier meer over. Huur je al een woning van ons en weet je toch niet (zeker) of je een eigen parkeerplaats hebt en welke dit is? Of is er onduidelijkheid over de verdeling/toewijzing van parkeerplaatsen? Neem dan contact met ons op.