Huur opzeggen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over het opzeggen van de huur. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Huur opzeggen

Huurcontract opzeggen

Algemeen

Je kunt de huur opzeggen op de volgende manieren:

  • Via Huur opzeggen;
  • Telefonisch via 0592 400 100;
  • Bij ons op kantoor.

Wat is de opzegtermijn?

  • De opzegtermijn is minimaal 1 maand;
  • Je hoeft de huur niet per de 1e van de maand op te zeggen. Wil je de huur bijvoorbeeld per 12 mei stopzetten? Dan dien je uiterlijk op 12 april de huuropzegging in;
  • De dag waarop het huurcontract eindigt, moet een werkdag zijn;
  • Hoe langer van tevoren je de huur opzegt, hoe eerder je weet hoe je de woning moet achterlaten. Ook heb je dan meer kans dat de nieuwe huurder spullen van je overneemt.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit nog wijzigen/terugdraaien?

Algemeen

Als wij de woning al hebben gepubliceerd en/of hebben aangeboden via Thuiskompas, dan kun je de huuropzegging niet meer intrekken. Neem contact met ons op om te informeren naar de status en mogelijkheden.

Wil je de einddatum aanpassen naar een later moment? Dit hangt van meerdere factoren af, en is niet altijd mogelijk. Neem contact met ons op. Eén van onze verhuurmedewerkers vertelt je over de mogelijkheden.

Mag een bekende mijn woning overnemen?

Algemeen

Nee, dat is niet mogelijk. Wanneer je de huur van de woning hebt opgezegd, adverteren wij de woning op Thuiskompas. Met uitzondering van de woningen die wij reserveren voor bijzondere doelgroepen. Als hij/zij is ingeschreven als woningzoekende en voldoet aan alle voorwaarden dan kan diegene natuurlijk wel op de woning reageren.

Hoe lang duurt een (telefonische) voorinspectie?

Algemeen

Een (telefonische) voorinspectie duurt gemiddeld een half uur, afhankelijk van de grootte en staat van de woning.