Gevonden resultaten voor "urgentie"

In deze categorie is 25 resultaten gevonden met uw zoekopdracht.

Veelgestelde vragen

Wat is urgentie en waar kan ik het aanvragen?

Algemeen

Urgentie betekent eigenlijk voorrang. Met urgentie maak je meer kans op een bepaalde woning dan andere woningzoekenden. Het is soms mogelijk urgentie te krijgen als je in een noodsituatie zit. Voor zowel jou als voor de woning gelden voorwaarden voor urgentie. Ga naar Urgentiewijzer voor meer informatie.

Hoe krijg ik urgentie?

  1. Urgentie aanvragen kan alleen via de urgentiewijzer van Thuiskompas. Aanvragen per mail neemt de urgentiecommissie niet in behandeling.
  2. Ga voor het aanvragen, en meer informatie, naar Urgentiewijzer. De voorwaarden voor urgentie zijn streng.
  3. Het aanvragen van urgentie kost € 25,-. Als de betaling is ontvangen, neemt de urgentiecommissie de aanvraag in behandeling. Je betaalt die € 25,- altijd. Ook als je geen urgentie krijgt, de urgentiecommissie de aanvraag niet kan behandelen of als je de aanvraag zelf intrekt.
  4. Heb je vragen over urgentie? Mail dan naar urgentie@thuiskompas.nl. Bellen kan ook, iedere dinsdag en donderdag tussen 09.00 - 12.00 uur op 085 0498135

Onderstaande redenen zijn in elk geval geen reden om urgentie aan te vragen:

  • Een relatiebreuk of scheiding;
  • Trouwen of samenwonen;
  • Zwangerschap of gezinsvorming;
  • Afstand wonen-werk;
  • Verkoop van je woning;
  • Financiële problemen of inkomensdaling;
  • Grootte van je woning.
Meer over dit onderwerp

Wat is sloop urgentie?

Algemeen

Bent u huurder van Actium en gaan wij uw woning slopen? Dan krijgt u van ons een sloop urgentie, zodat u met met voorrang kunt reageren op het beschikbare woningaanbod. Als u sloop urgentie hebt gekregen, dan is deze urgentie geldig tot en met de geplande sloopdatum van uw woning.

U moet wel zelf via Thuiskompas op zoek naar en reageren op een andere woning. Als u al een inschrijving als woningzoekende heeft, dan blijft deze inschrijving actief nadat u met uw urgentie een nieuwe woning heeft gevonden. U hoeft zich daarna dus niet opnieuw in te schrijven, en houdt uw opgebouwde inschrijftijd.

Meer over dit onderwerp

Ik heb urgentie en op een woning gereageerd. Toch kreeg ik de woning niet aangeboden. Hoe kan dat?

Algemeen

Waarschijnlijk hebben er meer woningzoekenden met urgentie gereageerd. Als meerdere kandidaten met een urgentiestatus op dezelfde woning reageren, dan gaat de kandidaat met de langste urgentiewachttijd voor. De woningzoekende met het hoogste rangnummer krijgt de woning als eerste aangeboden. De rangordebepaling ziet er als volgt uit:

  • Toewijzingsregels en advertentievoorwaarden
  • Sloop urgentie
  • Medische urgentie
  • Inschrijftijd
Meer over dit onderwerp

Mijn woning wordt gesloopt. Krijg ik voorrang bij het vinden van een nieuwe woning?

Algemeen

Ja, u krijgt een sloop urgentie. Wij schrijven u in en voegen een urgentie toe. De standaardregels voor woningtoewijzing gelden. U moet wel zelf via Thuiskompas op zoek naar en reageren op een andere woning.

Als u al een inschrijving als woningzoekende heeft, dan blijft deze inschrijving actief nadat u met uw urgentie een nieuwe woning heeft gevonden. U hoeft zich daarna dus niet opnieuw in te schrijven, en houdt uw opgebouwde inschrijftijd.

Meer over dit onderwerp

Hoe vraag ik een reparatie aan die spoed heeft?

Algemeen

Reparaties met spoed kunnen niet tot de volgende werkdag wachten. Dit zijn bv. een (ernstige) waterlekkage, gaslekkage, ruitbreuk, buitensluiting, een algehele stroomstoring en een liftstoring. Spoedeisende reparatieverzoeken kan je telefonisch bij ons indienen via 0592 400 100. 

Onderstaande reparaties kunt u zelf melden bij de onderhoudspartij:

  • Verstoppingen (afvoer, toilet, etc.): RRS (0800 0991313);
  • Problemen met (hang- en sluitwerk van) kunststof kozijnen: SKK (085 3038432);
  • Storing van uw cv/verwarming/mechanische ventilatie: zie ;
  • Storing van uw huurgeiser: Rendo (0521 595555);
  • Storing van uw elektrische huurboiler: Energiewacht (088 5553000).

Voor een spoedeisend reparatieverzoek buiten kantoortijden (08:30-16:30 uur) kan je gewoon bellen naar 0592 400 100. Je wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Wij vragen je dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

Meer over dit onderwerp