Gevonden resultaten voor "urgentie"

In deze categorie is 26 resultaten gevonden met uw zoekopdracht.

Veelgestelde vragen

Wat is urgentie?

Algemeen

Urgentie betekent eigenlijk voorrang. Met urgentie maakt u meer kans op een bepaalde woning dan andere woningzoekenden. Het is soms mogelijk urgentie te krijgen als u in een noodsituatie zit. Voor zowel u als voor de woning gelden voorwaarden voor urgentie. Ga naar Urgentiewijzer voor meer informatie.

Meer over dit onderwerp

Hoe krijg ik urgentie?

Algemeen

Urgentie aanvragen kan alleen via de urgentiewijzer. Ga voor het aanvragen, en meer informatie, naar Urgentiewijzer. Aanvragen per mail neemt de urgentiecommissie niet in behandeling. De voorwaarden voor urgentie zijn streng. Onderstaande redenen zijn in elk geval geen reden om urgentie aan te vragen:

  • Een relatiebreuk of scheiding;
  • Trouwen of samenwonen;
  • Zwangerschap of gezinsvorming;
  • Afstand wonen-werk;
  • Verkoop van uw woning;
  • Financiële problemen of inkomensdaling;
  • Grootte van uw woning.

Heeft u vragen over urgentie? Mail dan naar urgentie@thuiskompas.nl. De urgentiecommissie neemt dan zo snel mogelijk contact met u op. Bellen kan ook, iedere dinsdag en donderdag tussen 09.00 - 12.00 uur op 085 0498135.

Meer over dit onderwerp

Wat is sloop urgentie?

Algemeen

Bent u huurder van Actium en gaan wij uw woning slopen? Dan krijgt u van ons een sloop urgentie, zodat u met met voorrang kunt reageren op het beschikbare woningaanbod. Als u sloop urgentie hebt gekregen, dan is deze urgentie geldig tot en met de geplande sloopdatum van uw woning.

U moet wel zelf via Thuiskompas op zoek naar en reageren op een andere woning. Als u al een inschrijving als woningzoekende heeft, dan blijft deze inschrijving actief nadat u met uw urgentie een nieuwe woning heeft gevonden. U hoeft zich daarna dus niet opnieuw in te schrijven, en houdt uw opgebouwde inschrijftijd.

Meer over dit onderwerp

Wat betaal ik voor het aanvragen van urgentie?

Algemeen

Het aanvragen van urgentie kost € 25,-. Als de betaling is ontvangen, nemen wij de aanvraag in behandeling. U betaalt die € 25,- altijd. Ook als u geen urgentie krijgt, wij de aanvraag niet kunnen behandelen of als u de aanvraag zelf intrekt.

Meer over dit onderwerp