Zoeken

Veelgestelde vragen

 

Hieronder vindt u alvast een aantal veelvoorkomende vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Zoek dan via bovenstaande zoekbalk.

 

Hoe kan ik inloggen in Mijn Actium?

Om te kunnen inloggen heeft u een account nodig. Het aanmaken van een account/ inloggen op deze website is uitsluitend bedoeld voor onze huurders. Bent u geen huurder van ons, maar woningzoekende? Klik dan hier.

Klantnummer

Gedurende de komende weken ontvangen al onze huurders een brief, met daarin meer informatie over het aanmaken van een account en de inlogprocedure. In deze brief staat onder andere het klantnummer (een K gevolgd door 8 cijfers, bijv. K00001234) dat u nodig heeft om een account te kunnen aanmaken. Dit klantnummer vindt u bovendien ook in eerdere brieven die u van ons ontving.

Weet u niet wat uw klantnummer is en wilt u niet wachten op de brief? Neem dan contact met ons op.

Ik wil huren van Actium. Waar maak ik een account aan?

Bent u op zoek naar een huurwoning? Ga dan naar www.hurenvanactium.nl. Dit is een pagina van WoningNet waarop wij al onze beschikbare huurwoningen publiceren. Hier kunt u zich voor €12,50 inschrijven als woningzoekende, zodat u kunt reageren op het woningaanbod.

Sinds 22 mei 2018 kunnen al onze huurders ook een account aanmaken op onze vernieuwde website www.actiumwonen.nl. Met dit account kunt u als huurder allerlei zaken direct online en regelen en inzien. Als u geen huurder bent, dan kunt u geen account aanmaken op deze website.

Bent u zowel huurder van Actium als woningzoekende? Dan kunt u twee accounts aanmaken: 

Om mijn account aan te maken heb ik een klantnummer nodig. Waar vind ik die?

In de komende weken ontvangen al onze huurders een brief thuis over de inlogprocedure voor Mijn Actium. In deze brief staat uw klantnummer vermeld.

Wilt u niet zolang wachten? Stuur ons dan een bericht via de contactpagina. U ontvangt vervolgens binnen 1 werkdag uw klantnummer per e-mail.

Ik probeer een account aan te maken, maar mjn gegevens lijken niet te kloppen. Wat nu?

Het aanmaken van een account/ inloggen op deze website is uitsluitend bedoeld voor onze huurders. Bent u geen huurder van ons, maar woningzoekende? Ga dan naar www.hurenvanactium.nl om het actuele huuraanbod te bekijken.

LET OP: Logt u voor de eerste keer in op deze vernieuwde website? Dan is het belangrijk dat u eerst een account aanmaakt. Pas daarna kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

Heeft u alle gegevens ingevuld, maar krijgt u een melding dat de gegevens niet kloppen? Dan heeft dit te maken met de combinatie van onderstaande gegevens:

- Postcode + huisnummer.
- Geboortedatum: vul hier de geboortedatum in van de eerstgenoemde huurder op het contract.
- Klantnummer: dit nummer (bijv. K00001234) staat in de brief die u van ons ontvangt, of kunt u bij ons opvragen.

Als u niet weet waar het aan ligt, neem dan contact met ons op. Mogelijk hebben wij niet de juiste geboortedatum in ons systeem staan. Wij moeten dit dan eerst aanpassen voordat u uw account kunt aanmaken.

Garage

Huurt u alleen een garage van ons? Zorg er dan voor dat u de juiste postcode gebruikt, en ook het juiste huisnummer + toevoeging. Voorbeeld van deze laatste combinatie is '23GAR-5': u zult zien dat het systeem al een voorstel geeft voor de toevoeging zodra u een huisnummer heeft ingevuld.

Hoe kan ik mij inschrijven als woningzoekende bij Actium?
Als u graag een woning wilt huren van Actium, dan kunt u zich bij ons inschrijven als woningzoekende op Huren van Actium. Als u alle gegevens heeft ingevuld, ontvangt u een e-mailbericht met een link. Hiermee kunt u uw inschrijving activeren. Na betaling van het inschrijfgeld (€12,50) is uw inschrijving definitief en kunt u reageren op ons woningaanbod.
Wat zijn de voordelen van de nieuwe website?

Met de nieuwe website hopen we u nog beter van dienst te zijn. Zo kunt u onder andere:

Alle berichten, verzoeken en meldingen die u via onze website verstuurt, registreren wij als een ticket op de pagina Mijn verzoeken. U kunt altijd inzien wat de status is van uw ticket, en welke afdeling of medewerker het ticket in behandeling heeft.

Een Mijn Actium-account aanmaken

Sommige zaken kunt u gewoon regelen zonder in te loggen, zoals het indienen van een reparatieverzoek. Om van alle mogelijkheden gebruik te kunnen maken, heeft u een Mijn Actium-account nodig. U maakt een account eenvoudig aan met uw e-mailadres, een wachtwoord dat u zelf kiest en uw klantnummer. Dit nummer krijgt u per post toegestuurd.

Ik heb een reparatieverzoek. Hoe kan ik dit indienen?

U kunt uw reparatieverzoek direct bij ons indienen én inplannen via de pagina Reparatieverzoek. Raadpleeg altijd eerst ons Onderhouds-ABC, zodat u weet welke reparaties wij voor u uitvoeren en waarvoor u zelf verantwoordelijk bent.

Voor sommige gebreken of defecten hoeft u bij ons geen melding te maken, maar kunt u rechtstreeks contact opnemen met de onderhoudspartij:

- Verstopping: RRS (0800 0991 313).
- Hang- en sluitwerk kunststof kozijnen: SKK (0900 8420).
- Verwarming/ geiser Zie Technische installaties
- Huurgeiser: Rendo (0521 595 555).
- Elektrische huurboiler: Energiewacht (0800 0388).

Ik heb een huurachterstand. Wat nu?

Geldproblemen lossen we samen op! Het hebben van geldproblemen is niet iets om u voor te schamen. Het kan iedereen overkomen. Bijna één op de vijf huishoudens in Nederland heeft problematische schulden of zit in de gevarenzone. Het is belangrijk om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen, want hoe langer u wacht, des te meer de situatie verslechtert.

Gelukkig staat u er niet alleen voor. De medewerkers van de afdeling Incasso kijken graag samen met u naar een passende oplossing, bijvoorbeeld wanneer u uw huur niet (op tijd) kunt betalen. In sommige gevallen treffen we een betalingsregeling of brengen we u in contact met maatschappelijke instanties die kunnen helpen om uw financiën weer op orde te brengen. U kunt ons bereiken op 0900 0604.

Hoe meld ik overlast (stank, geluid, vervuiling)?

Wat vervelend dat u overlast ervaart. Niet iedereen is zich ervan bewust dat ze overlast veroorzaken. Actium vraagt u daarom om bij overlast eerst zelf contact met uw buren op te nemen.

Als er sprake is van aanhoudende overlast, dan kunt u contact opnemen met Buurtbemiddeling of de wijkagent.

Bekijk in dit overzicht bij wie u met uw melding het beste terecht kunt.

Via het contactformulier op onze website kunt u de overlast aan ons melden en aangeven welke actie u zelf al heeft ondernomen. Het is belangrijk om data en tijdstippen bij te houden waarop de overlast plaatsvindt. Op deze manier kunnen wij klachten op de juiste manier verzamelen en eventueel een dossier vormen voor het nemen van juridische stappen.

Is er sprake van strafbare feiten, ernstige geluidsoverlast (’s avonds / ’s nachts), bedreiging, geweld en criminele activiteiten? Schakel dan de politie in via telefoonnummer 0900 8844.

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

U kunt via onze website direct de huur opzeggen. Ook kunt u natuurlijk uw opzegging telefonisch doorgeven (via 0900 0604), of bij ons op kantoor. Naar aanleiding van uw huuropzegging plannen wij altijd in overleg een voor- en een eindinspectie in.

Zodra wij uw opzegging hebben verwerkt, sturen wij u een bevestiging van de huuropzegging met daarbij de richtlijnen voor de oplevering van uw woning. De opzegtermijn bedraagt minimaal één maand en de dag waarop de huurovereenkomst eindigt moet een werkdag zijn.