Norg, Oosterveld

Maart 2023 beginnen we me de bouw van zestien energiezuinige eengezinswoningen aan de Oosterveld. Het worden grote woningen met drie slaapkamers. Het is de bedoeling dat deze woningen eind 2023 klaar zijn en de nieuwe huurders er in kunnen trekken.

We bouwen gezinswoningen met 3 slaapkamers. Zowel fase 2 als fase 3 bestaat uit 2 blokken van 4 woningen. Op de plattegrond is te zien waar de huizen precies gebouwd worden.

Indeling van de woningen:
Begane grond, 1e verdieping en een vaste trap naar de zolder die functioneert als bergruimte. Daarnaast heeft iedere woning nog een losstaande buitenberging.

De woningen krijgen kalkzandsteen draagmuren en betonnen vloeren. De buitenwanden zijn van metselwerk (en houten gevelbetimmering bij fase 3).

Aandacht voor duurzaamheid

De huizen worden voorzien van kunststof buitenkozijnen, ramen en deuren. En op de daken komen acht zonnepanelen.

De woningen krijgen een verwarmingsinstallatie op basis van geothermie (aardwarmte). De woningen worden hiermee verwarmd en gekoeld.

Daarnaast worden de woningen geventileerd doormiddel van een warmteterugwinning-box (WTW-box).

 

Plattegrond van de wijk

Hieronder staan de veelgestelde vragen over nieuwbouwprojecten. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Nieuwbouwprojecten

Ik wil graag een projectleider of opzichter Nieuwbouw spreken

Algemeen

Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met de juiste medewerker. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.

Ik wil graag een drempelhulp bij mijn voor- en/of achterdeur

Algemeen

Actium plaatst geen drempelhulp.

Aanvraag via WMO

Heb jij een drempelhulp nodig bij een buitendeur? Dan kun je een aanvraag doen bij de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) via de gemeente. De WMO beoordeelt of je in aanmerking komt voor een drempelhulp. Soms betaal je voor een WMO hulpmiddel een eigen bijdrage. 

Langer Zelfstandig Thuiswonen via Actium 

Actium biedt een pakket van mogelijkheden aan, om ervoor te zorgen dat mensen zo lang mogelijk kunnen blijven wonen in hun huurwoning. We noemen dit LZT maatregelen. Denk aan het verwijderen van binnendrempels, een extra trapleuning of douchestoel. Meer informatie vind je in de veelgestelde vragen of door ons te bellen via 0592 400 100.

Waar meld ik een reparatieverzoek voor mijn nieuwbouwwoning?

Algemeen

Je kunt een reparatieverzoek het beste telefonisch bij ons melden via 0592 400 100. Wij zorgen er dan voor dat de aannemer zo snel mogelijk contact met je opneemt om de reparatie uit te voeren.

Wat gebeurt er tijdens de oplevering van mijn nieuwbouwwoning?

Algemeen

Als de nieuwe woning wordt opgeleverd, kun je de sleutel van de woning afhalen op ons kantoor of krijg je de sleutel in de woning zelf overhandigd. Dit verschilt per project. Je krijgt dan ook een informatiemap over de woning waarin staat hoe alle installaties werken, hoe het zit met de garantietermijnen, etc.

Ik ga een nieuwbouwwoning huren. Hoe regel ik gas, water en elektra?

Algemeen

Energie en water regel je zelf.

Geen gas

Onze nieuwbouwwoningen zijn gasloos. Je hoeft hiervoor geen contract af te sluiten.

Wel water en elektra

Je moet wel een contract voor water en elektra afsluiten. Regel dit zo snel mogelijk (in elk geval binnen een paar werkdagen nadat je de woning huurt). Anders loop je het gevaar dat jouw woning wordt afgesloten van elektra en water.

EAN code opvragen 

Een EAN-code is de unieke code van jouw elektra-aansluiting, deze gebruikt de energieleverancier om er zeker van te zijn dat zij gaan leveren op de goede aansluiting. Moet je bij jouw aanvraag voor elektra een EAN-code doorgeven? Dit doe je via de onderstaande stappen:

  1. Ga naar www.eancodeboek.nl;
  2. Vul je adresgegevens in en kies bij 'Bijzondere aansluiting' voor n.v.t.;
  3. Zoek op marktsegment 'Elektriciteit';
  4. Geef de EAN-code (13 cijfers) onder 'EAN Netbeheerder' door aan de leverancier;
  5. Je kunt nu een abonnement afsluiten.

Ik heb overlast van woningen die jullie aan het bouwen zijn

Algemeen

Dat vinden we vervelend.

We begrijpen dat de overlast die wordt veroorzaakt door bouwwerkzaamheden aan onze nieuwe woningen niet fijn is. We proberen daarom altijd om overlast zoveel mogelijk te beperken. Toch kan je last hebben van geluid, stof en/of verkeershinder. Helaas kunnen we dit niet altijd wegnemen.

Specifieke overlast melden

Is er iets achtergelaten door de aannemer? Is er iets beschadigd of heb je een andere aanwijsbare klacht of zorg? Meld dit dan via Klacht melden. We kijken dat wat we kunnen doen om dit op te lossen.

Waarom bouwen jullie zo weinig woningen voor grote gezinnen?

Algemeen

Wij doen dit omdat er in de toekomst meer (levensloopbestendige) woningen nodig zijn voor de kleinere huishoudens/gezinnen, dan voor grote gezinnen.

Steeds minder grote gezinnen zoeken een sociale huurwoning
Bij het ontwerpen van nieuwe woningen houden we rekening met 'demografische ontwikkelingen'. Dit betekent dat we kijken naar de samenstelling van de bevolking. We weten uit recent onderzoek dat onze woningzoekenden straks vooral huishoudens van 1 of 2 personen zijn. Dit zijn vaak ook oudere huurders. 

We laten vraag en aanbod op elkaar aansluiten
Wij gaan ervan uit dat een woning ongeveer 80 jaar meegaat. We proberen dus vooruit te blijven denken, om overschotten of tekorten te voorkomen. We bouwen daarom vooral kleinere woningen met minder slaapkamers en een betaalbare huurprijs voor de kleinere huishoudens. Deze huizen zijn geschikt voor oudere mensen, maar natuurlijk ook voor mensen van andere leeftijden. Zo zorgen we dat het aanbod woningen aansluit op de vraag naar woningen.