Assen, Cruyffcourt

Aan de Thorbeckelaan 16 t/m 74 realiseert Actium 30 energieneutrale woningen voor kleine gezinnen.

De woningen hebben een mooie entree met daaromheen het toilet, de trap en de meterkast. Dit gehele entreegebied is mooi compact, waardoor er een ruime woonkamer overblijft. Doordat de trap in de hal begint, zijn er geen problemen met geluid- en warmteoverdracht. Op de verdieping zit een ruime hoofdslaapkamer, een badkamer en een kleine slaapkamer. Daarnaast is er een aparte ruimte voor het wassen en drogen, met een raam. Door middel van een vlizo trap kunt u de zolder betreden waar veel opbergruimte is. De huurprijs bedraagt € 619,01* exclusief servicekosten.

Energieneutrale woningen

Alle woningen worden energieneutraal gebouwd. Dit betekent dat de woning zelf met de zonnepanelen op het dak de benodigde energie opwekt voor het verwarmen, koelen en ventileren van de woning en het gebruik van installaties (gebouwgebonden energieverbruik). Dit is op basis van normaal gebruik. Huurders betalen alleen voor de energie die ze zelf verbruiken, zoals warm water voor het douchen, de wasmachine, de koelkast, tv, etc.

Hieronder staan de veelgestelde vragen over nieuwbouwprojecten. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Nieuwbouwprojecten

Welke nieuwbouwprojecten zijn er?

Algemeen

Een actueel overzicht van waar wij nieuwe woningen bouwen vindt je via projecten.

Wat gebeurt er tijdens de oplevering van mijn nieuwbouwwoning?

Algemeen

Als de nieuwe woning wordt opgeleverd, kun je de sleutel van de woning afhalen op ons kantoor of krijg je de sleutel in de woning zelf overhandigd. Dit verschilt per project. Je krijgt dan ook een informatiemap over de woning waarin staat hoe alle installaties werken, hoe het zit met de garantietermijnen, etc.

Ik ga een nieuwbouwwoning huren. Hoe regel ik gas, water en elektra?

Algemeen

Energie en water regel je zelf.

Geen gas

Onze nieuwbouwwoningen zijn gasloos. Je hoeft hiervoor geen contract af te sluiten.

Wel water en elektra

Je moet wel een contract voor water en elektra afsluiten. Regel dit zo snel mogelijk (in elk geval binnen een paar werkdagen nadat je de woning huurt). Anders loop je het gevaar dat jouw woning wordt afgesloten van elektra en water.

EAN code opvragen 

Een EAN-code is de unieke code van jouw elektra-aansluiting, deze gebruikt de energieleverancier om er zeker van te zijn dat zij gaan leveren op de goede aansluiting. Moet je bij jouw aanvraag voor elektra een EAN-code doorgeven? Dit doe je via de onderstaande stappen:

  1. Ga naar www.eancodeboek.nl;
  2. Vul je adresgegevens in en kies bij 'Bijzondere aansluiting' voor n.v.t.;
  3. Zoek op marktsegment 'Elektriciteit';
  4. Geef de EAN-code (13 cijfers) onder 'EAN Netbeheerder' door aan de leverancier;
  5. Je kunt nu een abonnement afsluiten.

Waarom bouwen jullie zo weinig woningen voor grote gezinnen?

Algemeen

Wij doen dit omdat er in de toekomst meer (levensloopbestendige) woningen nodig zijn voor de kleinere huishoudens/gezinnen, dan voor grote gezinnen.

Steeds minder grote gezinnen zoeken een sociale huurwoning
Bij het ontwerpen van nieuwe woningen houden we rekening met 'demografische ontwikkelingen'. Dit betekent dat we kijken naar de samenstelling van de bevolking. We weten uit recent onderzoek dat onze woningzoekenden straks vooral huishoudens van 1 of 2 personen zijn. Dit zijn vaak ook oudere huurders. 

We laten vraag en aanbod op elkaar aansluiten
Wij gaan ervan uit dat een woning ongeveer 80 jaar meegaat. We proberen dus vooruit te blijven denken, om overschotten of tekorten te voorkomen. We bouwen daarom vooral kleinere woningen met minder slaapkamers en een betaalbare huurprijs voor de kleinere huishoudens. Deze huizen zijn geschikt voor oudere mensen, maar natuurlijk ook voor mensen van andere leeftijden. Zo zorgen we dat het aanbod woningen aansluit op de vraag naar woningen.

Ik heb overlast van woningen die jullie aan het bouwen zijn

Algemeen

Dat vinden we vervelend.

We begrijpen dat de overlast die wordt veroorzaakt door bouwwerkzaamheden aan onze nieuwe woningen niet fijn is. We proberen daarom altijd om overlast zoveel mogelijk te beperken. Toch kan je last hebben van geluid, stof en/of verkeershinder. Helaas kunnen we dit niet altijd wegnemen.

Specifieke overlast melden

Is er iets achtergelaten door de aannemer? Is er iets beschadigd of heb je een andere aanwijsbare klacht of zorg? Meld dit dan via Klacht melden. We kijken dat wat we kunnen doen om dit op te lossen.