Kom jij werken bij Thuiskompas?

Ben jij sociaal betrokken? Heb jij een mooie combi van hart (inlevingsvermogen) en hoofd (analytisch en rationeel). Wil jij graag het verschil maken voor mensen met een acuut huisvestingsprobleem? Ben je daarnaast ondernemend en wil je graag jouw ‘eigen loket’ opzetten en runnen? Lees dan gauw verder!

Wij zoeken 2 procesbegeleiders urgentiecommissie 20-28 uur
Thuiskompas is dé plek om je in te schrijven voor een sociaal huurhuis in Drenthe en omgeving. Op Thuiskompas vind je het aanbod van de 8 Drentse woningcorporaties. Dit zijn Actium, Domesta, Stichting Eelder Woningbouw, Lefier, Woningstichting de Volmacht, Woonborg, Woonconcept en Woonservice. Thuiskompas kent een urgentiebeleid. Woningzoekenden kunnen op basis van dit beleid voorrang krijgen bij het zoeken naar een woning. In deze functie geef jij vorm aan het proces van urgentie-aanvragen.  

Wat ga je doen?

  • Begeleiden van urgent woningzoekenden tijdens het proces van de urgentieaanvraag.
  • Binnengekomen urgentieaanvragen beoordelen.
  • Kansgesprek voeren: hoe groot is de kans dat de urgentie wordt toegewezen?
  • Dossier compleet maken voor de beoordelingscommissie.
  • (verder) Positioneren en professionaliseren van de urgentiecommissie.
  • Contact onderhouden met aangesloten corporaties, gemeenten en zorgpartijen.
  • Verbeterkansen (in het proces) signaleren en uitwerken.

Wat vragen we van jou?

  • Goed inlevingsvermogen én je kunt ook positie nemen, daadkrachtig en duidelijk zijn, op een prettige manier zeggen waar het op staat.
  • Oog voor verbetering, je bent vernieuwend en initiatiefrijk.
  • Een echte verbinder, je vindt het leuk om te netwerken.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Je wil je graag ontwikkelen en meegroeien in de stappen die wij nog gaan zetten.
  • Rijbewijs en eigen auto en je bent graag op pad.

Goed om te weten
Denk jij nu ‘wat een toffe baan’ en ben jij al een goed duo met iemand? Je mag ook samen solliciteren!

Wat krijg je van ons?
Je krijgt een dynamische en uitdagende functie met een goede mix van vrijheid, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.

Daarnaast bieden we het volgende:

  • Een jaarcontract, met kans op een vast contract.
  • Een functie voor 20-28 uur per week.
  • Veel afwisseling: in werkzaamheden, werkplek, collega’s en leidinggevende. Je rouleert volgens een rooster bij de betrokken 8 corporaties en zit 1 dag in de week samen met je collega procesbegeleider.
  • Het salaris is conform de cao woondiensten. De functie is gewaardeerd in schaal H. Afhankelijk van kennis en ervaring word je ingeschaald tussen € 3.327 en € 4.230 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband.

Word jij onze nieuwe collega?
Ben je enthousiast en wil jij ons team versterken als nieuwe procesbegeleider urgentiecommissie? Solliciteren kan tot en met 17 augustus 2022 door jouw motivatie en CV te versturen via https://go.zoektjou.nu/woonservice/vacature/procesbegeleider-urgentiecommissie

De eerste gesprekken zijn ingepland op 22 augustus 2022. De tweede gesprekken vinden plaats op 24 augustus 2022. Ben je op (één van) deze dagen op vakantie? Dan kijken we graag met jou naar de mogelijkheden.

Heb je inhoudelijke vragen over deze functie? Neem dan contact op met Marieke Hoefsloot, projectleider urgentiecommissie, via 06-46088230.