Inloggen

Veel gevraagd over Mijn Actium

Wat is Mijn Actium?

Mijn Actium is uw persoonlijke online omgeving waarin u op een veilige manier met ons communiceert en zaken regelt. U vindt hier onder andere informatie over uw woning en huurcontract. Ook kunt u hier bijvoorbeeld zelf uw persoonsgegevens wijzgen of uw huur betalen.

Als u huurder van ons bent, maakt u eenvoudig een Mijn Actium account aan via account activeren.

Hoe maak ik een Mijn Actium account aan (uw persoonlijke online omgeving)?

U kunt een Mijn Actium account activeren via account activeren.

Het lukt me niet om mijn account voor Mijn Actium te activeren. Wat moet ik doen?

U kunt uw account activeren via account activeren, met behulp van de activeringslink of de activatiecode die u van ons heeft gekregen (of bij ons kunt opvragen).

Lukt dit niet, bijvoorbeeld omdat u een foutmelding krijgt?
Controleer dan goed of u alle velden goed ingevuld heeft. Soms worden uw contact- en/of adresgegevens automatisch ingevuld op een plek waar ze niet horen.

Let op! U kunt per adres/huishouden maar één account aanmaken. Als er al een account actief is op uw adres/huishouden, dan hoeft u sowieso niet een tweede account aan te maken. Er is per huishouden namelijk sprake van één Mijn Actium-omgeving. Dus u heeft voor beide huurders maar één account nodig om al uw zaken te regelen.

Heeft u alles goed ingevuld, is er op uw adres nog geen account actief en krijgt u nog steeds een foutmelding? Neem dan contact met ons op.

Lukt dit niet, omdat uw activatielink die u per e-mail heeft gekregen is verlopen?
Neem dan contact met ons op. Wij sturen u een nieuwe activatielink toe.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor Mijn Actium ben vergeten?

Vraag een nieuw wachtwoord aan via wachtwoord vergeten.

Ik kan niet meer inloggen in mijn eigen Mijn Actium account. Wat moet ik doen?

Controleer of u uw e-mailadres en wachtwoord juist heeft ingevoerd. Heeft u dit juist ingevoerd? Dan kan het te maken hebben met de 'update' van Mijn Actium. Per 20 april 2021 is Mijn Actium namelijk vernieuwd en was het nodig uw account opnieuw te activeren. 

Heeft u na 20 april uw account aangemaakt?
Neem dan contact met ons op via 0592 400 100.

Heeft uw account voor 21 april aangemaakt en uw account nog niet opnieuw geactiveerd?
Activeer dan uw nieuwe account via Activatiecode opvragen of via 0592 400 100.
Let op! U kunt per adres/huishouden maar één account aanmaken. U heeft namelijk voor al uw huisgenoten maar één account nodig om al uw zaken te regelen. Als er al een account actief is op uw adres/huishouden, dan hoeft u sowieso niet een tweede account aan te maken.

Wij huren samen een woning. Kunnen we allebei een Mijn Actium account aanmaken?

Nee, dat is niet mogelijk. Per adres/huishouden kunt u 1 Mijn Actium account activeren. Dit account is gekoppeld aan het e-mailadres dat bij ons bekend is. Als er 2 e-mailadressen bekend zijn, is het account willekeurig gekoppeld aan 1 van de 2 e-mailadressen. Daarmee kunt u het account voor uw adres/huishouden aanmaken.

Ik ben mijn 'oude' contacthistorie kwijt. Komt dat nog beschikbaar in mijn nieuwe Mijn Actium account?

Sinds 20 april 2021 hebben Mijn Actium vernieuwd. Had u voor die tijd ook al een account? Dan ziet u uw oude contacthistorie (nog) niet terug. Het was namelijk technisch niet mogelijk eventuele 'tickets' (berichten, meldingen, etc.) over te zetten. Brieven en documenten proberen we met terugwerkende kracht toe te voegen. 

Bent u op zoek naar specifieke contacthistorie die in uw oude account wél beschikbaar was? Neem dan contact met ons op.

Ik ben mijn e-mail met activatielink voor een Mijn Actium kwijt. Wat moet ik doen?

Geen probleem. Vraag uw activatiecode op via Activatiecode opvragen.

Wat is mijn activatiecode voor het Mijn Actium account?

Bent u een nieuwe huurder en is uw e-mailadres bij ons bekend?
Dan krijgt u automatisch een e-mail waarmee u een Mijn Actium account aan kan maken. De activatiecode wordt automatisch ingevuld als u de aangegeven stappen doorloopt.

Bent u een bestaande huurder?
U vraagt uw activatiecode op via Activatiecode opvragen. Dan krijgt u een e-mail waarmee u een Mijn Actium account aan kan maken. De activatiecode wordt automatisch ingevuld als u de aangegeven stappen doorloopt.

Ik heb een brief gehad met de vraag mijn Mijn Actium account te activeren. Is dat verplicht?

Het is niet verplicht een Mijn Actium account aan te maken. U kunt uw woonzaken op verschillende andere manieren regelen. Sommige woonzaken regelt u via onze website met uw postcode en huisnummer. Privacygevoelige zaken zoals uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen, informatie over uw huurcontract inzien of uw huur betalen, kan alleen via uw persoonlijke Mijn Actium account.

En als u liever helemaal geen zaken digitaal/online regelt, dan is dat natuurlijk ook geen probleem. U kunt ons altijd gewoon bellen via 0592 400 100.

Kunnen organisaties ook een Mijn Actium account aanmaken?

Nee, het Mijn Actium account is alleen bedoeld voor 'individuele' huurders. En is dus niet geschikt voor organisaties of instanties, zoals bijvoorbeeld zorginstellingen, met meerdere huurcontracten. Wel kunt u als organisatie veel zaken online regelen, op basis van postcode en huisnummer.