Uitschrijven

Hieronder staan de veelgestelde vragen over uitschrijven. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Uitschrijven

Ik ben erfgenaam van een persoon die overleden is en inschreven staat als woningzoekende. Hoe regel ik de uitschrijving?

Staat de inschrijving op naam van uw partner of familielid? Of staat u samen ingeschreven? Stuurt u ons dan uw verzoek om de inschrijving van uw partner of familielid ongedaan te maken. Gebruik hiervoor het contactformulier. Deze staat op Thuiskompas.

Belangrijk is dat u de akte van overlijden meestuurt. Dan verwerken wij dit snel voor u. Of ga met de akte van overlijden langs het kantoor van een corporatie bij u in de buurt.

Ik heb een woning aangeboden gekregen en geaccepteerd. Ben ik nu automatisch uitgeschreven als woningzoekende?

Nog niet gelijk, maar uw inschrijving wodt wel bevroren. Dit betekent dat u nog wel kunt inloggen, maar niet kunt reageren op andere woningen. U wordt uitgeschreven bij Thuiskompas als u het contract hebt getekend.

Ik heb mijn inschrijving niet op tijd verlengd

U heeft 60 dagen de tijd om uw inschrijving te verlengen. Na 30 dagen krijgt u van ons een herinnering om uw inschrijving te verlengen. Doet u dit niet? Dan schrijven we u automatisch uit als woningzoekende. Uw inschrijving is dan definitief niet meer geldig.

Ik wil niet langer ingeschreven staan als woningzoekende. Hoe schrijf ik me uit?

Bent u niet meer op zoek naar een woning? Schrijft u zich dan uit als woningzoekende. Dit doet u door in te loggen op Thuiskompas en naar 'Mijn omgeving' te gaan.