Toegang

Hieronder staan de veelgestelde vragen over toegang. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Toegang

Ik krijg zorg aan huis en wil graag dat de zorgverlener in mijn woning kan komen

Bij de hoofdingang van veel wooncomplexen zit een ronde (sleutel-)buis waar een sleutel in zit om de hoofdingangsdeur te openen. Zorgpartijen zoals Icare hebben een sleutel om deze sleutelbuis te openen. U mag ook zelf een sleutelkluisje (laten) plaatsen met daarin de sleutel van uw woning, maar dan alleen bij uw eigen voordeur (en dus niet bij de hoofdingang). Actium doet dit niet voor u, maar hiervoor heeft u ook geen toestemming van ons nodig.

Ik wil een sleutelkluisje plaatsen bij mijn woning of woongebouw

U mag alleen een sleutelkluisje plaatsen bij uw eigen voordeur. En dus niet bij de algemene toegangsdeur of een portiekdeur van uw complex. U hoeft geen toestemming te vragen voor het kopen en plaatsen/bevestigen van het sleutelkluisje bij uw voordeur, maar u moet dit wel zelf (laten) uitvoeren.

Heeft Actium een reservesleutel van mijn woning?

Nee, wij hebben geen reservesleutel van uw woning.

Ik wil graag een nieuwe afstandsbediening voor de parkeerplaats

U kunt bij ons een nieuwe aanvragen via het contactformulier. De kosten voor een nieuwe afstandsbediening (€ 25,-) moet u zelf betalen. U krijgt hiervan een factuur.

Ik wil graag een extra afstandsbediening voor de parkeerplaats

Het is niet mogelijk om een extra afstandsbediening aan te vragen. Per huishouden mag u standaard 1 afstandsbediening hebben, omdat u per huishouden ook van 1 parkeerplaats gebruik kunt maken. 

Mijn afstandsbediening van het toegangshek werkt niet meer

Als uw afstandsbediening op een batterij werkt, kunt u eerst zelf proberen om de batterij te vervangen. Als de afstandsbediening echt niet meer werkt, kunt u gratis een nieuwe aanvragen via het contactformulier. Bewaar wel altijd uw oude/defecte exemplaar en lever deze bij ons in (op kantoor, of bij een monteur).

De automatische deur werkt niet

Dit kunt u melden bij Actium via 0592 400 100. Wij geven dan opdracht aan de onderhoudspartij om de storing zo snel mogelijk op te lossen.

Ik wil mijn sloten laten vervangen

U kunt hiervoor een Reparatieverzoek indienen. Als uw slot nog wel goed werkt, dan zijn de kosten voor het plaatsen van een nieuw slot (€ 40,-) voor uzelf. U krijgt hiervan een factuur en hoeft dit dus niet direct te betalen.

Ik wil graag een extra sleutel of tag

Bent u een sleutel, tag/druppel of toegangspas kwijtgeraakt? Of wilt u er eentje extra bestellen? Voordeursleutels kunt u gewoon zelf laten bijmaken door een sleutelmaker. Onderstaande sleutels zijn 'gecertificeerd' en kunt u alleen bij Actium bestellen:

  • Sleutel van uw portiek/toegangspoort: € 18,-
  • Tag/druppel/toegangspas: € 25,-

Bent u de sleutel(s) van uw brievenbus verloren? Voor het plaatsen van een nieuw slotje brengen wij € 20,- in rekening.

Nieuwe sleutel bestellen
Als u een nieuwe tag of sleutel bestelt bij Actium via Reparatieverzoek indienen, vermeld dan in de omschrijving dat u akkoord gaat met de kosten.

Om uw aanvraag meteen goed te kunnen verwerken, vragen wij ook om de volgende informatie toe te voegen:

  • Bestelt u een extra sleutel? Vermeld dan de code die op de sleutel staat die u wilt laten bijmaken. Deze codes beginnen vaak met KM of S, gevolgd door een paar letters of cijfers.
  • Bestelt u een extra tag, of is een tag defect/kwijt? Vermeld dat welke/hoeveel tags u in bezit heeft, en/of welke kleur tag defect/kwijt is.

Ik heb mezelf buitengesloten

Heeft u geen reservesleutel(s)/tag(s) en kunt u niet in uw woning (of garage) komen? Dat is erg vervelend. In dat geval kunt u op werkdagen tussen 08:30 en 16:30 uur contact met ons opnemen via 0592 400 100. De kosten zijn voor uzelf Als wij uw deur met spoed moeten openen, betaalt u € 45,- voor de voorrijkosten. Als we een slot moeten vervangen, kost dat € 40,- per slot. Ook deze kosten zijn voor uzelf. U krijgt hiervan een factuuur en hoeft dit dus niet direct te betalen.

Buiten kantoortijden, na 16:30 uur, kunt u ons ook bellen op 0592 400 100. U krijgt dan onze storingsdienst aan de telefoon. In dat geval betaalt u € 60,- als we langs moeten komen om u binnen te laten (plus € 40,- per slot dat we moeten vervangen). Let op: we kunnen u alleen binnenlaten als u zich kunt legitimeren en als huurder van de woning bij ons bekend bent.

Mijn sleutel is afgebroken in mijn slot

Zit het afgebroken gedeelte nog in het slot en krijgt u dit er niet uit? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0592 400 100. Een monteur komt dan langs om uw slot te vervangen. Dit kost € 40,-.

Is het spoed (bijvoorbeeld omdat u bent buitengesloten) en moet er direct een monteur langskomen? Dan betaalt u € 45,- extra voor de voorrijkosten. U krijgt hiervan een factuuur en hoeft dit dus niet direct te betalen. Let op: we kunnen u alleen binnenlaten als u zich kunt legitimeren en als huurder van de woning bij ons bekend bent.

Mijn slot werkt niet meer goed

Dit kunt u melden bij Actium via Reparatieverzoek indienen. Wij komen dan langs om het slot na te kijken en zorgen ervoor dat deze weer goed werkt (of plaatsen gratis een nieuw slot, als dit nodig is).

Wacht niet te lang, want als u zichzelf bijvoorbeeld per ongeluk buitensluit omdat de sleutel is afgebroken in het verouderde slot, dan moet u zelf betalen voor het vervangen van het defecte slot. Dit kost € 40,-.