Rookmelder

Hieronder staan de veelgestelde vragen over rookmelders. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Rookmelder

Kan ik een extra rookmelder krijgen?

Actium plaatst geen extra rookmelders. Wel vervangen we uw rookmelder die al in uw woning zit, als deze het niet meer doet. Als u meer rookmelders in uw woning wilt, dan kunt u deze zelf kopen en plaatsen. Als deze niet meer werkt, moet u hem wel zelf vervangen.

Hoe test ik of mijn rookmelder nog goed werkt?

Testen of de rookmelder nog goed werkt? Bekijk hier […] hoe onze eigen monteurs dit doen.

Mijn rookmelder is kapot

Is het een rookmelder waarvan u de batterij kunt vervangen? Dan moet u dit zelf doen. Als het niet mogelijk is om de batterij te vervangen of als de rookmelder is aangesloten op netstroom, dan kunt u een reparatieverzoek bij ons indienen via Reparatieverzoek indienen. Een monteur komt dan langs om uw rookmelder te vervangen.

Woont u in (de buurt van) Assen? Dan hoeft u niet te wachten totdat er een monteur kan langskomen, maar kunt u ook bij ons op kantoor uw rookmelder omwisselen. Als u uw defecte rookmelder meeneemt, krijgt u meteen een nieuwe van ons mee.

Is uw koolmonoxidemelder defect? Neem dan contact op met de onderhoudspartij die de melder heeft geplaatst. Dit is het bedrijf dat ook uw cv/verwarming onderhoudt. De contactgegevens vindt u via Mijn contracten.