Onderhoud algemene ruimten

Hieronder staan de veelgestelde vragen over het onderhoud van algemene ruimten. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Onderhoud algemene ruimten

Wanneer worden mijn ramen gewassen?

Woont u in een flat of ander appartementencomplex? Dan worden uw ramen periodiek gewassen in opdracht van Actium. Is et in uw complex volgens u te lang geleden dat de ramen zijn gelapt? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen dan voor u bekijken of dit klopt, en als het nodig is contact opnemen met de ondrhoudspartij.

Bij overige woningen is geen contract met de glazenwasser afgesloten. U bent dan zelf verantwoordelijk voor het schoonmaken van uw ramen.

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud aan de lift?

Onderhoud aan de lift wordt betaald uit de servicekosten.

Wie is verantwoordelijk voor het schoonmaakwerk in/rondom mijn complex?

De afdeling planmatig onderhoud regelt de schoonmaakcontracten van diverse complexen. U kunt uw vragen en/of opmerkingen aan ons doorgeven via contact.

Wie is verantwoordelijk voor het groenonderhoud?

Groenonderhoud van gemeenschappelijke tuinen, plantsoenen, grasvelden, struiken, bosjes, bomen, etc. op het terrein van Actium, wordt vanuit de servicekosten betaald. Hiervoor hebben wij dus een contract afgesloten met een hovenier.

Voor het groen- of tuinonderhoud dat bij uw woning hoort, bent u zelf als huurder verantwoordelijk. 

Wie is verantwoordelijk voor het wassen van de ramen?

Woont u in een flat of ander appartementencomplex? Dan is er een contract afgesloten met de glazenwasser. Dit wordt betaald uit uw maandelijkse servicekosten. Bij overige woningen is geen contract met de glazenwasser afgesloten. U bent dan zelf verantwoordelijk voor het schoonmaken van uw ramen.

De lift in mijn woongebouw werkt niet

Geef dit aan ons door via 0592 400 100. Wij geven dan opdracht aan de onderhoudspartij om de storing zo snel mogelijk op te lossen.

De lantaarnpaal brandt niet meer

Defecte lantaarnpalen in uw straat kunt u melden bij uw gemeente. Brandt een lantaarnpaal in de brandgang of op een pleintje voor of achter uw huis niet meer? Controleer dan of hier een nummer op staat. Is dit niet het geval, dan is de verlichting waarschijnlijk van Actium. Geef uw melding door via Reparatieverzoek indienen. Wij zorgen dan voor herstel.

Tip: u kunt ook zelf proberen te achterhalen van wie de lantaarnpaal is via deze website.

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van (schouw)sloten?

Soms is dit de gemeente, soms is dit Actium. Het hangt er vanaf wie het terrein in bezit heeft. Als u hier een vraag over heeft, kunt het beste eerst informeren bij uw gemeente. De kans is het grootst is dat zij verantwoordelijk zijn voor het onderhoud. Als uw gemeente zegt dat het onderhoud voor Actium is, kunt u natuurlijk met ons contact opnemen. Wij helpen u dan verder.