Onderhoud algemene ruimten

Hieronder staan de veelgestelde vragen over het onderhoud van algemene ruimten. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Onderhoud algemene ruimten

De lantaarnpaal brandt niet meer. Waar meld ik dit?

Defecte lantaarnpalen in uw straat kunt u melden bij uw gemeente. Brandt een lantaarnpaal in de brandgang of op een pleintje voor of achter uw huis niet meer? Controleer dan of hier een nummer op staat. Is dit niet het geval, dan is de verlichting waarschijnlijk van Actium. Geef uw melding door via Reparatieverzoek indienen. Wij zorgen dan voor herstel.

Tip: u kunt ook zelf proberen te achterhalen van wie de lantaarnpaal is via deze website.

De lift in mijn woongebouw werkt niet. Wat nu?

Geef dit aan ons door via 0592 400 100. Wij geven dan opdracht aan de onderhoudspartij om de storing zo snel mogelijk op te lossen.

Wie is er verantwoordelijk voor het wassen van de ramen?

Woont u in een flat of ander appartementencomplex? Dan is er een contract afgesloten met de glazenwasser. Dit wordt betaald uit uw maandelijkse servicekosten. Bij overige woningen is geen contract met de glazenwasser afgesloten. U bent dan zelf verantwoordelijk voor het schoonmaken van uw ramen.

Wie is verantwoordelijk voor het groenonderhoud?

Groenonderhoud van gemeenschappelijke tuinen wordt vanuit de servicekosten betaald. Voor het groen- of tuinonderhoud dat bij uw woning hoort bent u zelf als huurder verantwoordelijk. 

Wie is verantwoordelijk voor het schoonmaakwerk in/rondom mijn complex?

De afdeling planmatig onderhoud regelt de schoonmaakcontracten van diverse complexen. U kunt uw vragen en/of opmerkingen aan ons doorgeven via contact.

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud aan de lift?

Onderhoud aan de lift wordt betaald uit de servicekosten.