Inschrijving

Hieronder staan de veelgestelde vragen over inschrijvingen. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Inschrijving

Hoe schrijf ik me in als woningzoekende?

Algemeen

Dit kan via Thuiskompas.

Wat kost het als ik me inschrijf als woningzoekende?

Algemeen

Een inschrijving via Thuiskompas is gratis. Accepteert u een huis? Dan betaalt u € 25,- acceptatiekosten.

Welke gegevens heb ik nodig om me in te schrijven als woningzoekende?

Algemeen

Hiervoor zijn nodig: uw persoonlijke gegevens en een inkomensverklaring. Deze vraagt u op bij de Belastingdienst.

Wanneer moet ik mijn inschrijving verlengen?

Algemeen

U moet uw inschrijving voor het einde van de inschrijfperiode verlengen. U krijgt hierover een bericht per mail. Zorg er daarom voor dat uw e-mailadres altijd up-to-date is. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.

Hoe verleng ik mijn inschrijving als woningzoekende?

Algemeen

U krijgt een mail als het tijd is om uw inschrijving te verlengen. Daarin vragen we om uw inschrijving binnen 60 dagen te verlengen. Uw inschrijving is dan weer 1 jaar geldig. Op Thuiskompas ziet u onder 'Mijn overzicht' tot wanneer uw inschrijving geldig is.

Wat kost het verlengen van mijn inschrijving als woningzoekende?

Algemeen

Het jaarlijks verlengen van uw inschrijving is gratis.

Kan ik mijn inschrijving op naam van iemand anders laten zetten?

Algemeen

Nee, dat is niet mogelijk.

Kunnen mijn partner en ik ons allebei inschrijven als woningzoekende?

Algemeen

Ja, dat kan. Zowel los van elkaar, als samen op 1 inschrijving is mogelijk.

Wat is inschrijftijd?

Algemeen

Inschrijftijd is het aantal dagen dat u ingeschreven staat sinds het eerste moment van inschrijven.

Wat zijn de voordelen van een langere inschrijftijd?

Algemeen

Hoe langer u ingeschreven staat, hoe groter de kans op een woning.

Ben ik verplicht om op woningen te reageren om mijn inschrijfduur te behouden?

Algemeen

Nee, dat is niet verplicht. Wel moet u jaarlijks zelf uw inschrijving verlengen. Doet u dit niet, dan wordt u automatisch uitgeschreven.

Ik wil me inschrijven als woningzoekende, maar ik heb geen e-mailadres. Wat nu?

Algemeen

Thuiskompas werkt volledig digitaal. U heeft een e-mailadres nodig om ingeschreven te staan als woningzoekende. Als u zelf geen e-mailadres hebt, kunt u er een aanmaken. Dat is gratis. Misschien is er iemand in uw omgeving die daarbij wil helpen? Of kunt u het e-mailadres gebruiken van kinderen, vrienden of buren? Lukt dit allemaal niet, neem dan contact op met Thuiskompas via 085 2020007.

Ik heb een mail gekregen van WoningNet om mijn inschrijving te betalen/verlengen. Klopt dat?

Algemeen

Let op! Er gaan zo nu en dan nepmails rond van WoningNet: zie foto. Dit gaat ππˆπ„π“ over uw inschrijving bij Thuiskompas. Want die is altijd gratis. Ook het verlengen van uw inschrijving bij Thuiskompas is gratis! Trap er dus niet in.

Wij bieden onze woningen namelijk aan via Thuiskompas en niet via WoningNet. Alleen als u zelf een (andere) inschrijving heeft via WoningNet, kan het kloppen dat u een mail krijgt. Als u alleen een inschrijving heeft bij Thuiskompas, dan gaat het om een nepmail en moet u zeker niet betalen. Twijfelt u? Neem dan gerust contact met ons op.