Inschrijfgegevens

Hieronder staan de veelgestelde vragen over inschrijfgegevens. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Inschrijfgegevens

Hoe log ik in als woningzoekende?

Inloggen doet u via Thuiskompas.

Het lukt mij niet om in te loggen als woningzoekende. Hoe los ik dit op?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom u niet kunt inloggen. Neem contact op met Thuiskompas via Thuiskompas of via telefoonnummer 085 2020007.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor Thuiskompas?

Als u inlogt via Thuiskompas kunt u in 'Mijn gegevens' uw wachtwoord wijzigen.

Ik ben mijn gebruikersnaam voor Thuiskompas vergeten. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

Dit kan via Thuiskompas onder 'Info & contact'.

Ik ben mijn wachtwoord voor Thuiskompas vergeten. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

Dit kan via Thuiskompas onder 'Info & contact'.

Hoe kan ik zien tot welke datum mijn inschrijving geldig is?

Als u inlogt via Thuiskompas kunt u in 'Mijn overzicht' zien tot wanneer uw inschrijving geldig is.

Hoe lang is mijn inschrijving geldig?

Uw inschrijving is 1 jaar geldig vanaf het moment van inschrijven. Als u inlogt via Thuiskompas kunt u in 'Mijn overzicht' zien tot wanneer uw inschrijving geldig is.

Wie zijn 'meeverhuizende personen'?

‘Meeverhuizende personen’ zijn bijvoorbeeld uw kinderen, inwonende familie of vrienden, die met u meeverhuizen naar uw nieuwe woning.

Wat betekent een adreswijziging voor mijn inschrijving of inschrijftijd?

Het wijzigen van uw adres heeft geen invloed op uw inschrijftijd. Adresgegevens wijzigt u op Thuiskompas onder 'Persoonlijke gegevens'.

Mijn inkomen is veranderd. Kan ik een geschat inkomen opgeven?

Soms mag u een geschat inkomen opgeven. Is uw inkomen dit jaar bijvoorbeeld veel lager dan vorig jaar, dan kunt u een geschat inkomen opgeven over dit jaar. Krijgt u een aanbieding van een woning, dan moet u het gewijzigde inkomen aantonen door middel van de laatste 3 loonstroken en een recente inkomensverklaring van de Belastingdienst.

Is uw inkomen in hoger dan vorig jaar, dan mag u niet een geschat inkomen opgeven. U moet dan het inkomen van uw inkomensverklaring overnemen. Op basis daarvan zoekt u naar een geschikte woning. Zie ook: .

Hoe kan ik mijn inschrijfgegevens wijzigen?

Inschrijfgegevens kunt u aanpassen bij 'persoonlijke gegevens'. Log hiervoor in op Thuiskompas.

Waarom kan ik sommige gegevens van mijn inschrijving niet wijzigen?

U kunt uw achternaam, voorletters, geslacht en geboortedatum niet zelf wijzigen. U kunt de inschrijving dan namelijk op naam van iemand anders zetten, en dat mag niet. Wilt u toch gegevens wijzigen, ontdekt u een foutje, of wijzigt uw naam door huwelijk of echtscheiding? Bel dan met onze helpdesk: 085 2020007. Of vul het contactformulier in op Thuiskompas.

Hoe kan ik mijn inkomensverkaring toevoegen aan 'mijn account'?

U logt in op Thuiskompas en klikt daarna op 'Mijn documenten'. De documenten die nodig zijn, kunt u hier toevoegen.
Let op: Zorg ervoor dat u bij het uploaden van de documenten uw Burgerservicenummer (BSN) onleesbaar maakt.

Waar kan ik mijn e-mailadres invoeren?

U kunt uw e-mailadres invoeren onder 'Persoonlijke gegevens'. Log hiervoor in op Thuiskompas.

Mag ik mijn nog ongeboren kind inschrijven als meeverhuizende?

Nee. Sinds 1 januari 2016 kunt u tijdens de zwangerschap uw ongeboren kind niet meer inschrijven als meeverhuizende. De Woningwet geeft aan dat ongeboren kinderen niet meetellen bij het bepalen van uw inkomensgroep.