Groot onderhoud

Hieronder staan de veelgestelde vragen over groot onderhoud. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Groot onderhoud

Wat is groot onderhoud?

Tijdens groot onderhoud voeren we in een korte periode meerdere werkzaamheden uit in een buurt. Door werkzaamheden combineren, zorgen we voor zo weinig mogelijk overlast. Bij sommige onderhoudsprojecten werken we nauw samen met huurders.

Voorbeelden van werkzaamheden aan de buitenkant van de woning:

  • Vervangen van buitenkozijnen;
  • Vervangen van daken;
  • Aanbrengen van spouwisolatie.

Voorbeelden van werkzaamheden aan de binnenkant van de woning:

  • Vervangen cv-ketel;
  • Aanbrengen vloerisolatie;
  • Vernieuwen van de keuken, de badkamer en het toilet.

Wanneer voeren jullie groot onderhoud uit?

Zodra uw woning aan de beurt is, krijgt u ruim van tevoren informatie over de geplande werkzaamheden. Meestal organiseren we ook een informatiebijeenkomst en bezoeken we u thuis.

We informeren u over de werkzaamheden, de verwachte overlast, welke keuzes u heeft en wat we van u verwachten. Tijdens het project houden wij en de hoofdaannemer u op de hoogte van de planning.

Hoe word ik geinformeerd over groot onderhoud aan mijn woning?

U krijgt u ruim van tevoren informatie over de geplande werkzaamheden. Meestal organiseren we ook een informatiebijeenkomst en bezoeken we u thuis. We informeren u over de werkzaamheden, de verwachte overlast, welke keuzes u heeft en wat we van u verwachten. Tijdens het project houden wij en de hoofdaannemer u op de hoogte van de planning.

Ik ben niet aanwezig als er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Kan dit op een ander moment plaatsvinden?

Het is verstandig dit ruim voor de start van de werkzaamheden aan te geven. Onze projectmedewerker van de afdeling Wijken zoekt graag samen met u naar een oplossing.

Regelen jullie vervangende woonruimte wanneer er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd?

Dit verschilt per project. Als het niet mogelijk is om tijdens de werkzaamheden in uw woning te blijven wonen, zorgen wij - voor een maximaal aantal dagen - voor vervangende woonruimte.

Kunt u tijdens de werkzaamheden geen gebruik maken van uw eigen toilet, badkamer of keuken? Dan zorgen we voor vervangende voorzieningen in uw eigen woning of buurt. Hierover informeren wij u voor de start van de werkzaamheden.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het groot onderhoud. Waar kan ik dat melden?

U kunt dit melden bij de opzichter van het project of bij de aannemer. De contactgegevens staan in de brief/brieven over de werkzaamheden die u van Actium heeft gekregen.

Krijg ik zonnepanelen bij groot onderhoud of renovatie?

Niet alle woningen krijgen bij groot onderhoud of renovatie zonnepanelen. Soms halen we ook genoeg of zelfs betere resultaten met andere energiebesparende maatregelen, zoals het aanbrengen van isolatie.

Voert Actium bij groot onderhoud isolerende werkzaamheden uit?

Bij groot onderhoud en renovatie kijken we altijd of we kunnen verduurzamen. Goede isolatie kan daar een onderdeel van zijn. De opzichter informeert u hier verder over.

Wordt asbest verwijderd tijdens het groot onderhoud?

Voor de start van de werkzaamheden, doet een gespecialiseerd bedrijf bij elke woning een asbestinventarisatie. Als ze asbest vinden op de plek waar we werkzaamheden uitvoeren, dan verwijdert een asbestsaneerder de asbest eerst.