Ik heb problemen met mijn verwarming/cv
Algemeen
Voor alle problemen met uw verwarming/cv en thermostaat (zoals een storing, geen warm water, defecte radiatorknop, lekkende leidingen/verwarmingsbuizen, etc.) kunt u rechtstreeks contact opnemen met het bedrijf dat uw cv-ketel onderhoudt. Actium werkt met Energiewacht, Feenstra en Technisch Bureau Suurmeijer. Heeft u een zonneboiler, zonnepanelen en/of mechanische ventilatie? Ook dan kunt u bij storingen contact opnemen met ditzelfde bedrijf. Kijk voor de contactgegevens bij Mijn contracten.
U kunt zelf eerst ook nog wat zaken controleren
Kijk bijvoorbeeld of er voldoende water in de ketel zit. Is dat niet het geval? Dan moet u de ketel bijvullen. Controleer ook of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoort u een rammelend geluid uit de radiatoren komen? Ontlucht dan het systeem. Is er iets anders aan de hand? Neem dan contact op met de onderhoudspartij.
Periodiek onderhoud
Onderhoud aan uw cv-ketel vindt om de 18 of 24 maanden plaats. Het onderhoudsbedrijf neemt contact met u op voor een afspraak. Is de laatste onderhoudsbeurt in uw woning al langer dan 2 jaar geleden? Dan kunt u zelf contact opnemen met uw onderhoudsbedrijf, om te vragen wanneer ze van plan zijn weer bij u langs te komen.