Hulp via jouw gemeente

Gemeenten bieden ook hulp bij het besparen van de energiekosten. Hier vind je, per gemeente, informatie over voor welke hulp je bij hen terecht kan.  Bijvoorbeeld de hulp van een energiecoach.

Besparen doen we samen

Samen met gemeenten organiseren we diverse acties om huurders zo goed mogelijk te ondersteunen. Ook Actium zet zich in om de woningen te verduurzamen. Zodat de energielasten omlaag gaan. Je leest er hier meer over. Daarnaast kun je zelf maatregelen nemen om energie te besparen.

Lees hier hoe jouw gemeente kan helpen

Gemeente Assen

Maatregelen hoge energiekosten

Heb je als gevolg van de sterk gestegen energiekosten moeite met rondkomen?  Dan kan je via het gemeentelijk Noodfonds een vergoeding aanvragen. Dit gaat via individuele bijzondere bijstand en hiervoor geldt geen maximum inkomen. Echter gelden er wel een aantal voorwaarden.

Aanvragen kan via www.wpda.nl/financiele-regelingen

Gemeente De Wolden

Hulp bij jouw financiën

Maak je je zorgen over je financiën? Kan je hierbij wel wat hulp gebruiken? De afdeling Schuldhulpverlening van de gemeente De Wolden kan jou helpen.

Op dinsdag, woensdag en donderdag kun je bij de afdeling Schuldhulpverlening terecht. Maak hiervoor telefonisch een afspraak via telefoonnummer 14 0528. Je vindt de afdeling aan de Raadhuisstraat 2 in Zuidwolde. 

Ook kan je langskomen op het Werkplein aan het Dekkerplein 1 in Hoogeveen. Je kunt er zonder afspraak terecht op de volgende dagen:

  • Maandag t/m woensdag van 9.00 tot 13.00 uur
  • Donderdag van 9.00 tot 17.00 uur
  • Vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur

Je kan ook een e-mail sturen naar schuldhulpverlening@dewolden.nl.

Gemeente Hoogeveen

Hulp bij jouw financiën

Maak je je zorgen over je financiën? Kan je hierbij wel wat hulp gebruiken? De afdeling Schuldhulpverlening van de gemeente Hoogeveen kan jou helpen.

Als inwoner van gemeente Hoogeveen kun je bij de afdeling Schuldhulpverlening op afspraak langskomen. Dat kan op de volgende dagen:

  • Maandag t/m woensdag van 9.00 tot 13.00 uur
  • Donderdag van 9.00 tot 17.00 uur
  • Vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur

Je vindt de afdeling aan het Dekkerplein 1 in Hoogeveen. Je kunt ook bellen naar telefoonnummer 14 0528 of mailen naar schuldhulpverlening@hoogeveen.nl.

Gemeente Meppel

Hulp bij jouw financiën

Huishoudens en ondernemers die financiële hulp nodig hebben kunnen ondersteuning krijgen. Denk aan het treffen van een betalingsregeling met de energieleverancier.

De consulenten geldzorgen kunnen, samen met jou, kijken wat de stijgende prijzen voor gevolgen hebben en geven advies wat je kunt doen. Ook kunnen zij je verwijzen naar helpende organisaties in Meppel.

Een afspraak maken kan gemakkelijk online via het formulier op de website of stuur een e-mail naar geldzorgen@meppel.nl. Je kunt ook telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 14 0522.

Er is ook een landelijk telefoonnummer, 0800-8115. Hier kunnen mensen met geldzorgen anoniem terecht voor advies op maat en doorverwezen worden naar passende hulp.

Energiecoach geven gratis advies

Met soms eenvoudige ingrepen kan het energiegebruik flink verlaagd worden. Wil je weten hoe? Vraag een energiecoach voor advies. Alle inwoners van de gemeente Meppel kunnen gratis een energiecoach inschakelen Stuur hiervoor  een e-mail naar energiecoach@duurzaamnijeveen.nl.  Op de website van de gemeente Meppel vind je meer informatie over de energiecoaches

Gemeente Midden-Drenthe

Hulp bij je financiën

Heb je  vragen over uitkeringen, loon, kwijtscheldingen, minimaregelingen, huurzaken, schulden en belastingzaken? Dan kan  de sociaal raadsvrouw je  helpen. 

Je kunt de Sociaal Raadsvrouw bereiken tijdens telefonische spreekuren en inloopspreekuren.

Je kunt bellen met de sociaal raadsvrouw op telefoonnummer 0591 680 800:

  • Op dinsdag van 13:00 - 15:00 uur
  • Op woensdag van 9:00 - 11.00 uur

Je kunt de sociaal raadsvrouw tijdens inloopspreekuren bezoeken:

  • Maandag 10:00 - 12:00 uur Beilen, Nassaukade 4
  • Maandag 13:00 - 15:00 uur Beilen, Nassaukade 4
  • Donderdag 09:00 - 11:00 uur Smilde, Elzenlaan 10
  • Donderdag 13:00 - 14:00 uur Westerbork, Burg. van Weezelplein 10

Gemeente Noordenveld

Energieklussers

De energieklusser geeft energieadvies en brengt tijdens het bezoek drie energiebesparende middelen aan in de woning.

Daarnaast wordt gekeken naar het witgoed (koelkast, wasmachine) in de woning. Voldoet deze niet meer dan kan je in aanmerking komen voor een nieuwe koelkast of wasmachine. Voor meer informatie over de actie, ga naar www.energieklus.nl/noordenveld

Hulp bij jouw financiën

Maak je je zorgen over je financiën? Heb je hulp of advies nodig? Neem dan contact op met de Noordenveldwerkers. Vanuit het project 'vroeg er op af' kan vroegtijdig hulp worden geboden. Zo voorkomen we grote(re) schulden. De hulp is gratis, je behoudt zelf de regie.

Je kunt telefonisch contact opnemen via 088 - 050 88 84 of stuur een e-mail naar vroegeropaf@noordenveld.nl.

Gemeente Ooststellingwerf

Hulp bij jouw financiën

Maak je je zorgen over je financiën? Heb je hulp of advies nodig? Neem dan contact op met het Gebiedsteam. Samen met jou zoeken ze naar een oplossing. 

Je kan contact opnemen met het Gebiedsteam via:

  • Telefoon: (0516) 820 100 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur)
  • E-mail: info@gbtoost.nl 

Gemeente Westerveld

Hulp bij jouw financiën

Maak je je zorgen over je financiële situatie? Dan kan je hulp vragen bij het Geldpunt van de gemeente Westerveld. Een ervaringsdeskundige en een medewerker van de Gemeentelijke Kredietbank kunnen je advies geven.

Maak hiervoor een afspraak via telefoonnummer 14 0521 of per e-mail via geldpunt@gemeentewesterveld.nl 

Duurzaam wonen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over duurzaam wonen. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Duurzaam wonen

Ik wil graag elektrisch koken

Algemeen

Als je graag elektrisch wilt koken in plaats van op gas, dan heb je waarschijnlijk een extra elektragroep nodig in de meterkast. Je kunt hiervoor een verzoek indienen via Woonwens aanvragen. Actium maakt de aansluiting kostenloos. Een elektrische kookplaat moet je (net als een gasfornuis) zelf betalen. 

Mijn energieverbruik is veel hoger dan ik had verwacht, hoe kan dat?

Algemeen

Heb je (plotseling) een hoge rekening voor je energieverbruik (cv (gas) of warmtepomp(elektra)) en weet je niet hoe dit kan? Om dit goed te kunnen beoordelen, vragen wij om eerst het volgende te controleren:

  • Gaat het om de juiste periode van verbruik?
  • Kloppen de meterstanden met de eindafrekening?
  • Klopt het voorschot en waar is dat op gebaseerd? Je energieleverancier kan u daarover informeren.

Klopt dit allemaal, dan kun je ons een kopie van de eindafrekeningen met verbruik en meterstanden opsturen. Het liefst (indien mogelijk) ook van meerdere afgelopen jaren, zodat we een goede vergelijking kunnen maken. Onze opzichter technische installaties neemt hierover dan contact met je op.

Waar vind ik het energielabel van mijn woning?

Algemeen

Zelf downloaden

Je kunt zelf jouw energielabel downloaden via www.mijn.overheid.nl.

  • Log in op MijnOverheid;
  • kijk onder het thema Wonen;
  • bij de Kadastrale gegevens.

Aanvragen via Actium

Het energielabel van je woning vraag je op via het contactformulier.

Hoe is mijn energielabel bepaald?

Het energielabel is bepaald door Invent. Invent regelt dit voor bijna alle woningcorporaties in Noord-Nederland. Invent heeft in het verleden op basis van steekproeven opnames gedaan en gekeken naar de maatregelen die in de bouw of bij een renovatie zijn uitgevoerd.

In de berekening van het energielabel zijn de verschillende bouwdelen en installaties opgenomen, zoals het dak, de gevel, het glas etc. Ook is er gekeken naar het type ketel en ventilatie in de woning. Het ene onderdeel heeft meer invloed dan het andere. Zo heeft vloerisolatie weinig invloed terwijl dakisolatie weer meer invloed heeft.

Klopt het dat er iemand van SOCOTEC Energielabeling een inspectie bij mij uitvoert?

Algemeen

Ja, dat kan kloppen. SOCOTEC Energielabeling (voorheen Intent) voert regelmatig woningcontroles uit in ons werkgebied. Zij doen dit om de energielabels te controleren. Tijdens de controle maken zij foto's van de woning. SOCOTEC kondigt deze inspecties niet altijd aan. De medewerkers van SOCOTEC kunnen je aan de deur wel een brief (met contactgegevens) laten zien en zo aantonen dat zij er in opdracht van Actium zijn.

Ik wil graag dat mijn woning gasloos wordt. Kan dat?

Algemeen

Zodra er concrete plannen zijn om de woningen in jouw wijk 'van het gas af te halen', informeren wij je hier schriftelijk over. Tot die tijd kunnen wij hier niets over zeggen.

Hoe werkt de regentonregeling?

Algemeen

Sinds 1 maart 2021 kunnen inwoners van de gemeente Assen gebruik maken van 3 verschillende subsidies om te helpen hun omgeving klimaatbestendig te maken. Een van deze subsidies betreft de aanschaf van een regenton. Omdat Actium zich ook wil inzetten voor een duurzame leefomgeving, doen we voor onze bewoners een extra duit in het zakje. Hiermee maken we het gemakkelijker om bewuster om te gaan met water.

Binnen de regentonregeling bieden de gemeente en de waterschappen samen een korting van € 25,-. Actium vult dit voor huurders met maximaal € 20,- aan (afhankelijk van de kosten van de regenton). De korting van gemeente en waterschappen wordt direct in de deelnemende winkels verrekend. De bijdrage van Actium keren wij achteraf uit.

Hoe gaat dit in zijn werk?
Deelnemende winkels zijn Tuinland, GroenRijk, Praxis, Gamma en Karwei (in Assen). Je vult in de winkel een formulier in voor de subsidieregeling, die naar de gemeente gaat. Hierop kan je ook aangeven dat je huurder van Actium bent. De in de winkel ingevulde formulieren worden door de winkeliers ingeleverd bij de gemeente, en die informeert Actium welke huurders in aanmerking komen voor de regeling. Bewoners van Actium krijgen binnen 2 maanden na aanschaf de tegemoetkoming op hun rekening gestort. De regeling is verlengd tot 31 december 2024.

Meer informatie is te vinden op www.assen.nl/duurzaam.

Zonnepanelen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over zonnepanelen. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Zonnepanelen

Ik heb een storing aan mijn zonnepanelen of omvormer

Algemeen

De zonnepaneleninstallatie is op een aparte stroomgroep geplaatst in de meterkast. Wanneer er een storing heeft plaats gevonden zal de aardlekautomaat in de meterkast omlaag staan. Is de storing verholpen? Zet dan de aardlekautomaat weer omhoog.

Wanneer dit niet gebeurt functioneert de installatie niet en vindt er geen teruglevering plaats. Wij adviseren bij een storing van de zonnepaneleninstallatie om eerst in de meterkast te kijken of de aardlekautomaat omhoog of omlaag staat. De installatie werkt alleen als de omvomer omhoog staat, de werkschakelaar op ON staat en de aardlekautomaat omhoog staat. Verder adviseren wij om 1x per 1 a 2 maand te controleren of de zonnepaneleninstallatie in bedrijf staat (meterkast en bij de omvormer).

Ik wil graag zonnepanelen op mijn woning

Algemeen

Actium plaatst zonnepanelen in combinatie met andere duurzaamheidsactiviteiten zoals het aanbrengen van hybride warmtepompen en isolatie. De duurzame installaties verbruiken meer elektriciteit en daarom plaatsen we PV panelen wanneer die nog niet op de woning aanwezig zijn. We doen dit planmatig en combineren dit met andere planmatig onderhoudsactiviteiten. Actium heeft op dit moment geen programma lopen voor het aanbrengen van uitsluitend PV panelen.

Krijg ik zonnepanelen bij groot onderhoud of renovatie?
Niet alle woningen krijgen bij groot onderhoud of renovatie zonnepanelen. Soms halen we ook genoeg of zelfs betere resultaten met andere energiebesparende maatregelen, zoals het aanbrengen van isolatie.

Hoe bepaalt Actium welke woningen zonnepanelen krijgen?

  • Waar we bij de ene woning kiezen voor het plaatsen van zonnepanelen kan dit bij een andere woning juist minder geschikt zijn. Per woning bekijken we welke (combinatie van) maatregelen het beste resultaat geven.
  • Woningen die in de toekomst gesloopt worden, krijgen geen zonnepanelen.
  • Schaduw heeft een negatief effect op de opbrengst. Het is mogelijk dat bijvoorbeeld schaduw van een boom of iets anders de opwekking te veel beinvloedt. In dat geval plaatsen we dan ook geen zonnepanelen. 

Komt de woning in aanmerking voor zonnepanelen? 

  • Dan plaatsen wij op het dak van de woning acht panelen.
  • De panelen zijn 1.67 x 1.00 meter.
  • Bij voorkeur richten we de panelen op het zuiden en in een hellingshoek van 15 tot 60 graden, zodat de panelen zoveel mogelijk energie opwekken.
  • De verwachte levensduur van zonnepanelen is zo'n 25 jaar. Als de installatie technisch niet meer functioneert, dan zal Actium de installatie vervangen. 

Wat betaal ik voor het laten plaatsen van zonnepanelen via jullie?
Als wij zonnepanelen op de woning plaatsen als onderdeel van ons planmatig onderhoud, dan hoef je niets te betalen.

Zelf zonnepanelen plaatsen?
Wil je zelf zonnepanelen (laten) plaatsen? Dat mag, als je voldoet aan de voorwaarden. Je dient hiervoor eerst een Woonwens aan te vragen. De woninginspecteur zal dan de aanvraag beoordelen en de voorwaarden hiervan toesturen. 

Hoe kan ik mijn zonnepanelen aanmelden?

Algemeen

Als je zonnepanelen hebt gekregen, dan is het belangrijk dat je deze installatie zelf aanmeldt. Zo ben je er zeker van dat de meter geschikt is voor het registreren van het terugleveren van de opgewekte elektriciteit.

Zo meld je de zonnepanelen aan:

  • Ga naar www.energieleveren.nl.
  • Maak een nieuw account aan.
  • Log in en vul de postcode en huisnummer in en klik op 'volgende'.
  • Vul in het volgende scherm de laatste zes cijfers van de elektriciteitsmeter in (bij een digitale meter staan deze cijfers onder de barcode op de meter/bij een analoge meter staan deze cijfers achter de letters No. op de meter).
  • In het volgende scherm klik je op het woord 'zonnepanelen'. Je vult de gegevens van de zonnepanelen in. De gegevens die je nodig bent staan op een document dat de installateur in de woning legt bij het installeren van de zonnepanelen. Het ligt bij de omvormer of in de meterkast.

Je krijgt een bevestiging van de aanmelding via de mail. Als blijkt dat de meter toch niet geschikt is, maakt de netwerkbeheerder een afspraak voor het vervangen van de meter. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Moeten mijn zonnepanelen schoongemaakt worden?

Algemeen

De zonnepanelen worden op het schuine dak geïnstalleerd en hebben een vuilafstotende laag. Normale vervuiling die ontstaat, zal er door regen afspoelen. Het is dan ook niet nodig om de zonnepanelen te reinigen (Actium heeft hiervoor ook géén schoonmaakcontract). 

Ook sneeuw hoef je niet van de zonnepanelen te verwijderen. In de berekening van de verwachte opbrengst is rekening gehouden met tijden van vorst en sneeuw. Je hoeft de panelen dus niet sneeuwvrij te houden om aan de verwachte opbrengst te komen.

Hoe werken de omvormer en zonnepanelen?

Algemeen

In de brochure Gratis stroom opwekken op uw eigen dak lees je hoe de omvormer en zonnepanelen werken.

De omvormers die Actium laat plaatsen in haar huurwoningen voldoen aan de beveiligingsrichtlijnen van de Europese Unie en worden geïnstalleerd zonder verbinding met het internet. Hierdoor is er geen risico dat onbevoegden toegang kunnen krijgen tot het thuisnetwerk.

Wat is de (verwachte) opbrengst van zonnepanelen?

Algemeen

De verwachte opbrengst van zonnepanelen is afhankelijk van het aantal panelen en het vermogen van elk paneel. We plaatsen panelen met een minimaal vermogen van 260 Wp (Wattpiek) en streven ernaar 8 panelen per woning te plaatsen. Acht panelen op een woning levert gemiddeld zo'n 1600 kWh (kilowattuur) op per jaar a € 0,22. Per maand levert dat grofweg een besparing op tussen de € 25,- en € 30,-. Deze verwachte opbrengst is gebaseerd op metingen en ervaringen.

Op de slimme meter in de meterkast zie je hoeveel elektriciteit er terug is geleverd aan het elektriciteitsnet. Het verschil tussen die twee is de direct verbruikte elektriciteit op het moment van opwekken.

Financiële gevolgen
De ervaring tot nu toe is dat je er met zonnepanelen financieel op vooruit gaat. Als de te verwachten opbrengst gehaald wordt, resulteert dit in een besparing op de energierekening die je betaalt.

We kunnen geen garanties geven over de opbrengsten die door zonnepanelen worden gerealiseerd. Wel zijn er productgaranties op de panelen. Zodra de panelen zijn geplaatst kun je ervoor kiezen de voorschot bij de energieleverancier verlagen. Dit is wel je eigen keuze en verantwoordelijkheid. De elektra die je extra opwekt uit de zonnepanelen wordt verrekend met de jaarafrekening.

Geen huurverhoging
Actium rekent geen huurverhoging door aan huurder bij het plaatsen van zonnepanelen.

Hoe werkt het plaatsen van zonnepanelen?

Algemeen

Als er zonnepanelen worden geïnstalleerd op het dak van de woning, brengt dit ook werkzaamheden in huis met zich mee. Beide werkzaamheden duren ongeveer een halve dag.

Werkzaamheden in de woning. Door het dak wordt een gat naar binnen geboord voor de bekabeling van de zonnepanelen. In de meeste gevallen komt op de zolder een omvormer te hangen, naast de cv-ketel. Vanuit de omvormer wordt er een kabel gelegd naar de meterkast van je woning. Hiervoor zijn verschillende opties mogelijk:

  • Via een aanwezige loze leiding van zolder naar de meterkast (indien aanwezig);
  • Via een PVC plattebuis die in de hoek van het trapgat langs de wand naar beneden.

In de meterkast wordt een extra elektragroep aangebracht en wordt de zonnepaneel installatie hierop aangesloten. Als de bestaande meterkast niet voldoet aan de huidige regelgeving of als een hoofdschakelaar ontbreekt, dan wordt de groepenkast volledig vervangen.

Als je een dakraam hebt op de plek waar zonnepanelen worden geïnstalleerd, dan worden de panelen zo geplaatst dat ze geen belemmering vormen voor het dakraam. Je kunt het dakraam dus gewoon blijven gebruiken.

Wat is het verschil tussen een zonnepaneel en een zonnecollector?

Algemeen

Er zit verschil tussen zonnepanelen en zonnecollectoren. Een zonnepaneel zet zonlicht om in stroom. Een zonnecollector zet zonnewarmte om in warmte voor in huis. Vaak wordt met zonnecollectoren de warmwatervoorziening in huis geregeld.

Zonnepanelen zijn zelfreinigend, zonnecollectoren niet. Deze kunnen groen uitslaan en moeten dan schoongemaakt worden. Neem contact met ons op als je hier vragen over hebt. Als het nodig is, kunnen wij altijd even een opzichter langs laten komen.

Ik heb zonnepanelen. Waarom heb ik dan toch last van een algemene stroomstoring?

Algemeen

Zonnepanelen worden geleverd met een zogenaamde netgekoppelde omvormer. Aan die omvormer worden door de overheid meerdere eisen gesteld. Eén daarvan is dat de omvormer direct stopt met produceren van elektriciteit zodra het openbaar elektriciteitsnetwerk is uitgevallen zoals bij een stroomstoring.

Hiervoor zijn meerdere redenen. De belangrijkste is uiteraard veiligheid. Stel dat je te maken krijgt met een kortsluiting in je huis. Vanwege die kortsluiting lopen zeer grote stromen door de elektriciteitskabels. Als dat een paar seconde lang aanhoudt dan worden de draden zeer heet. Er zou zelfs brand kunnen ontstaan vanwege oververhitting. In de meterkast zitten zekeringen. In geval van overbelasting door de te hoge stromen onderbreken deze de stroomkring en wordt de elektriciteit vanzelf uitgeschakeld. Dan is het brandgevaar verholpen.

Een omvormer van zonnepanelen stopt dus met het leveren van elektriciteit zodra zich een stroomstoring voordoet. Zodra de zonnepaneelomvormer geen 230 Volt meer "ziet" op het stopcontact waarop hij is aangesloten, zal hij zich direct uitschakelen.

Is mijn energiemeter geschikt voor zonnepanelen?

Algemeen

Als je zonnepanelen op de woning krijgt controleert de netwerkbeheerder of de energiemeter geschikt is voor zonnepanelen. Hierover krijg je een brief van de netwerkbeheerder. Wanneer de energiemeter niet geschikt is zal de netwerkbeheerder contact met opnemen voor het vervangen van de energiemeter. Je krijgt dan een slimme meter die apart aan het elektriciteitsnet geleverde 'opgewekte' energie registreert.

Wat is een slimme meter en hoe werkt het?
Een slimme meter is een digitale energiemeter voor het gasverbruik en het elektriciteitsverbruik, waarvan de meterstanden op afstand uit te lezen zijn. De slimme meter voor elektra registreert ook apart de teruggeleverde energie aan het elektriciteitsnet. Deze meter wordt door onze installateur aangevraagd bij het netwerkbedrijf. Vervolgens zal het netwerkbedrijf je benaderen voor uitwisseling van de oude met de nieuwe meter.

Voordelen van een slimme meter:

  • Je krijgt een nauwkeuriger energierekening, zonder geschatte meterstanden;
  • Je hoeft niet meer zelf meterstanden door te geven of meteropnemers binnen te laten;
  • Je krijgt een overzicht van je energieverbruik thuisgestuurd;
  • Als je verhuist of overstapt naar een andere energieleverancier, kan dat zonder onduidelijkheden of gedoe over de meterstanden;
  • Je kunt tegen betaling van een kleine vergoeding nauwkeurig inzicht krijgen in je energieverbruik via internet (bijvoorbeeld via www.slimmemeteruitlezen.nl).
  • Hiermee krijg je onder andere inzicht in je energieverbruik van uur tot uur.

Alternatieven
Als je niet akkoord gaat met het vervangen van je elektrameter voor een slimme meter, dan kan je dit aangeven bij het netwerkbedrijf. Je bent dan wel verantwoordelijk voor het risico dat de elektrameter onjuist de opgewekte energie registreert of dat je het voordeel van de eigen opgewekte energie van de zonnepanelen misloopt. Als je op een later moment besluit om toch een slimme meter te nemen, zijn de kosten hiervan voor eigen rekening.

Er is ook de mogelijkheid om voor een conventionele digitale meter te kiezen. Deze meter is niet af te lezen door de netbeheerder, maar is dus wel digitaal.

Mag ik zelf zonnepanelen plaatsen?

Algemeen

Voorwaarden
Je mag zelf zonnepanelen (laten) plaatsen. Hiervoor gelden wel voorwaarden. De precieze voorwaarden sturen we je toe, als je bij ons een Woonwens indient. Het gaat dan bijvoorbeeld over de kosten, de technische eisen en wat er gebeurt als je zou verhuizen. 

Voldoe je niet aan de voorwaarden?
Dan zijn alle kosten die ontstaan door het niet nakomen van de voorwaarden voor jouw rekening.