Reparatieverzoeken

Hieronder staan de veelgestelde vragen over reparatieverzoeken. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Reparatieverzoeken

Er is een opzichter bij mij geweest, maar ik heb niets meer gehoord

Algemeen

Is er bij je een inspectie uitgevoerd en heb je hier nog geen terugkoppeling over gekregen? Stuur ons een bericht via het contactformulier of neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij kunnen dan voor je bekijken of navragen wat er naar aanleiding van de inspectie gaat gebeuren. Als het nodig is, maken we een terugbelnotitie aan voor de opzichter.

Heeft Actium een eigen dienst voor onderhoud en reparaties?

Algemeen

Ja, in ons hele werkgebied voeren onze eigen monteurs reparaties uit. Daarnaast werken we ook nauw samen met veel leveranciers en onderhoudspartijen.

Er is materiaal besteld voor een reparatie. Is de bestelling al binnen?

Algemeen

In principe laten wij je weten als het materiaal binnen is, en wij hiervoor een afspraak kunnen inplannen. Als je hier toch nog vragen over hebt, kun je ons natuurlijk altijd even bellen via 0592 400 100.

De waterdruk valt weg

Algemeen

  1. Wij adviseren je eerst om te kijken op de website van WMD of website van Vitens (afhankelijk van woonplaats) of er een storing is. U kunt dit ook bekijken op waterstoring.nl
  2. Valt de waterdruk weg bij één kraan? Dan kan het zeefje verstopt zijn door kalk. Door het zeefje/de kraan te ontkalken kun je mogelijk het probleem verhelpen.
  3. Valt de waterdruk weg bij meerdere kranen? En/of ook bij de buren? Neem contact op met de watermaatschappij.

    Mijn afvalcontainer is stuk

    Algemeen

    Dit kan je bij de gemeente melden. Containers zijn namelijk van de gemeente, niet van Actium.

    Het (rook)luik van de algemene ruimte staat open. Wat nu?

    Algemeen

    Staat het luik in het dak van de algemene ruimte in het complex open? Waarschijnlijk wordt dit luik aangestuurd door de brandmeldcentrale. Ook kan het voorkomen dat er een storing is in het systeem van de rookluiken. De luiken kunnen dan openstaan terwijl er geen brandmelding is. Neem contact met ons op om de melding door te geven.

    Ik heb een afspraak gemaakt voor een reparatie, maar ik wil de afspraak annuleren/verplaatsen

    Algemeen

    Je kunt contact opnemen met ons via telefoonnummer 0592 400 100 om de afspraak af te zeggen of te wijzigen.

    Ik kan een reparatie zelf uitvoeren. Kan ik materiaal ophalen bij jullie op kantoor?

    Algemeen

    Voor eenvoudige klussen/reparaties is het mogelijk om bij ons op kantoor (op afspraak) materialen op te halen/om te ruilen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe wc-bril, rookmelder, douchekop/doucheslang, of vulslang voor de cv. Het is belangrijk dat je dan het 'defecte' materiaal meeneemt naar kantoor, zodat wij je de juiste onderdelen kunnen meegeven. Deze kun je dan vervolgens zelf monteren/plaatsen.

    Informeer naar de mogelijkheden via 0592 400 100.

    Hoe vraag ik een reparatie aan in het weekend of 's avonds?

    Algemeen

    Buiten kantoortijden (08:30-16:30 uur) en in weekenden kan je alleen je reparaties melden die dezelfde dag nog uitgevoerd moeten worden. Je kunt gewoon bellen naar 0592 400 100 en wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Wij vragen je dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

    Ik heb een afspraak voor een reparatie, maar weet niet meer wanneer de monteur komt

    Algemeen

    Heb je een afspraak met één van onze eigen vakmannen? Als je deze afspraak online hebt gemaakt, dan kan je dit terugvinden in uw Mijn Actium account. Anders kan je ook contact met ons opnemen. Wij kijken dan wanneer/hoe laat de monteur langskomt.

    Heb je een afspraak gemaakt met één van onze leveranciers? Dan kan je het beste direct met de leverancier bellen. Wij kunnen de exacte afspraak namelijk niet inzien.

    Ik ben niet tevreden over een uitgevoerde reparatie

    Algemeen

    Dit kan je bij ons melden via Klacht melden.

    Ik had een afspraak voor een reparatie, maar de monteur is niet geweest

    Algemeen

    Dat is vervelend. Je kunt contact met ons opnemen. Eén van onze medewerkers zoekt dan uit waarom de monteur niet is langs geweest.

    Waar meld ik een reparatieverzoek voor mijn nieuwbouwwoning?

    Algemeen

    U kunt uw reparatieverzoek het beste telefonisch bij ons melden via 0592 400 100. Wij zorgen er dan voor dat de aannemer zo snel mogelijk contact met u opneemt om de reparatie uit te voeren.

    Hoe vraag ik een reparatie aan die spoed heeft?

    Algemeen

    Reparaties met spoed kunnen niet tot de volgende werkdag wachten. Dit zijn bv. een (ernstige) waterlekkage, gaslekkage, ruitbreuk, buitensluiting, een algehele stroomstoring en een liftstoring. Spoedeisende reparatieverzoeken kan je telefonisch bij ons indienen via 0592 400 100. 

    Onderstaande reparaties kunt u zelf melden bij de onderhoudspartij:

    • Verstoppingen (afvoer, toilet, etc.): RRS (0800 0991313);
    • Problemen met (hang- en sluitwerk van) kunststof kozijnen: SKK (085 3038432);
    • Storing van uw cv/verwarming/mechanische ventilatie: zie ;
    • Storing van uw huurgeiser: Rendo (0521 595555);
    • Storing van uw elektrische huurboiler: Energiewacht (088 5553000).

    Voor een spoedeisend reparatieverzoek buiten kantoortijden (08:30-16:30 uur) kan je gewoon bellen naar 0592 400 100. Je wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Wij vragen je dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

    Wat is het Onderhouds-ABC?

    Algemeen

    In ons Onderhouds-ABC zie je welke reparaties wij uitvoeren en wat je zelf moet (laten) doen.

    Er is iets stuk/defect in mijn woning

    Algemeen

    Je kunt je reparatieverzoek direct bij ons indienen via Reparatieverzoek indienen. In ons Onderhouds-ABC zie je welke reparaties wij uitvoeren en wat je zelf moet (laten) doen. 

    Voor sommige storingen of defecten hoef je bij ons geen melding te maken. Hiervoor kan je rechtstreeks contact opnemen met de onderhoudspartij:

    • Verstopping: RRS (0800 0991313)
    • Problemen met kunststof kozijnen: SKK (085 3038432)
    • Verwarming/geiser: 
    • Huurgeiser: Rendo (0521 595555)
    • Elektrische huurboiler: Energiewacht (088 5553000)