Regelzaken

Hieronder staan de veelgestelde vragen over dingen die je moet regelen bij verhuizen. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Regelzaken

Kan ik zelf mijn energieleverancier kiezen?

Algemeen

Als je een woning van Actium gaat huren, ben je zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van contracten voor gas en elektra. Ook is het belangrijk dat je je aanmeldt bij het waterbedrijf. Regel dit zo spoedig mogelijk.

Bij het verlaten van de woning dien je zelf de contracten weer op te zeggen. Actium doet dit niet voor je.

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Wat nu?

Algemeen

Heb je interesse en wil je de woning bekijken?

  • Klik via de aanbieding die je kreeg op "Ja, ik wil huren". Op een aanbieding moet je binnen 3 dagen reageren. Je zit dan nog nergens aan vast.
  • Je gaat dan naar de volgende stap en krijgt de contactgegevens van de huidige huurder te zien.
  • Neem dan contact op met de huidige huurder voor het bezichtigen van de woning.
  • Staan er geen contactgegevens? Neem dan contact met ons op via 0592 400 100.
  • Heb je de woning bezichtigd en wil je deze huren? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan onze medewerkers Verhuur.  Dit kan per mail via klant@actiumwonen.nl of telefonisch via 0592 400 100.
  • Let op: zorg ervoor dat je de juiste documenten tijdig in Thuiskompas uploadt. Zijn deze documenten niet tijdig aanwezig, dan kunnen wij de woning alsnog afwijzen.

Geen interesse in de woning?

  • Neem contact met ons op om door te geven dat je de woning weigert.
  • Dit heeft niet direct invloed op je inschrijving. Pas na 5 keer weigeren, zonder geldige reden, krijg je een blokkade van 3 maanden op je inschrijving. Dat gebeurt automatisch. Tijdens deze blokkade kun je niet reageren op het woningaanbod. Je bouwt wel gewoon inschrijftijd op.

Heb je de woning aangeboden gekregen maar was je te laat met accepteren? Helaas reageerde je niet op tijd op de aanbieding. Wij kunnen nu niets meer voor je doen. De aanbieding is automatisch doorgezet naar de eerstvolgende kandidaat

Heb je vragen over de woning? Dan kun je terecht bij de verhuurmedewerkers van afdeling Klant. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 0592 400 100.