Samen met u proberen we uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Dat lukt helaas niet altijd. Het kan gebeuren dat u het niet eens bent met de manier waarop wij uw klacht willen verhelpen. Er is er niet langer sprake van een klacht, maar van een geschil, als:
- wij niet reageren op uw herhaalde verzoeken om een klacht op te lossen;
- wij niet al het redelijke doen om uw klacht op te lossen;
- u niet tevreden bent over hoe wij uw klacht behandelen;
- u niet tevreden bent met de uitkomst.
Regionale Geschillencommissie
Voor geschillen kunt u terecht bij de onafhankelijke Regionale Geschillencommissie. Deze commissie adviseert de verhuurder over de afhandeling van de klacht.
Deze commissie is ingesteld op initiatief van een aantal huurdersorganisaties, in samenwerking met woningcorporaties die werkzaam zijn in Drenthe en Groningen: Actium, Domesta, Lefier, Woonborg, Woonconcept, Woonservice, Woningstichting De Volmacht, Stichting Eelder Woningbouw.
Geschil melden
U kunt een geschil via de website van de Regionale Geschillencommissie of de post melden bij de geschillencommissie:
Regionale Geschillencommissie
p/a Postbus 190
7900 AD HOOGEVEEN
Website: www.geschillenbehandelen.nl
E-mail: samen@geschillenbehandelen.nl
Afhandeling geschil
Hieronder ziet u het stappenplan voor de behandeling van geschillen:
- Melding van het geschil via de website (www.geschillenbehandelen.nl) of per post (Regionale Geschillencommissie, p/a Postbus 190 7900 AD HOOGEVEEN).
- Bevestiging van ontvangst en beoordeling van het geschil.
- Behandeling van het geschil tijdens een hoorzitting, waarbij zowel u als Actium de situatie kunnen toelichten aan de commissie.
- Advies door de commissie aan de directeur van Actium (de indiener van het geschil ontvangt gelijktijdig een afschrift van dit advies).
- Besluitvorming door de directeur van Actium (binnen 1 maand na de hoorzitting).