impressie afbeelding

Ik ben huurder

Mijn betalingen


Log in met uw Mijn Actium-account (of maak hier eerst eenvoudig een account aan).

 

Inloggen Mijn Actium

 

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?
U kunt een betalingsregeling aanvragen bij de afdeling Incasso via het aanvraagformulier. Incasso is ook telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 0900 0604.
Hoe kan ik mijn huur betalen?

U betaalt uw huur altijd een maand vooruit. Dit betekent dat de huur uiterlijk op de eerste dag van de maand waarover u huur verschuldigd bent op onze rekening NL25 INGB 0654 6648 89 moet zijn bijgeschreven. Als u kiest voor automatische incasso, dan kunnen wij de huur in overleg eventueel op een andere dag laten afschrijven.

U kunt de huur op verschillende manieren betalen:

1. Met automatische incasso
In dit geval machtigt u ons om de huur automatisch van uw rekening af te schrijven. Dit biedt voordelen. U heeft er geen omkijken naar en wijzigingen in de huurprijs, zoals de jaarlijkse huurverhoging, worden automatisch aangepast. U kunt kunt de automatische incasso op ieder moment weer stopzetten. Wij incasseren de huur standaard op de 1e van de maand.

Kiest u voor deze handige manier van huur betalen? Neem dan contact met ons op. Dan sturen wij u een machtigingskaart toe. De ingevulde machtigingskaart stuurt u vervolgens terug naar:

Actium
Postbus 500
9400 AM Assen

U kunt natuurlijk ook even langs kantoor komen om de kaart in te vullen.

2. Met een maandelijkse factuur
Kiest u niet voor automatische incasso, dan ontvangt u iedere maand een factuur van ons. Hiervoor brengen we € 2,- aan administratiekosten in rekening. U kunt deze factuur op de volgende manieren voldoen:

  • Via de pagina Mijn Betalingen.
  • Met een overschrijving via internetbankieren;
  • Met een pinbetaling op ons kantoor.
  • Met een (papieren) overschrijfformulier.

U kunt uw huur periodiek laten afschrijven door uw bank. Wanneer er wijzigingen zijn in de huurprijs bent u zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van deze wijzigingen aan uw bank. Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de huur voor de eerste van de maand binnen is op het rekeningnummer van Actium. Vergeet niet om uw klantnummer te vermelden bij de omschrijving.

De automatische incasso is mislukt. Wat nu?

Het kan zijn dat u op het moment van incasseren niet voldoende saldo op uw rekening had staan. In dat geval heeft uw bank de automatische incasso teruggestort (gestorneerd). Als dit niet het geval was, kunt u het beste contact opnemen met uw bank.

Wij doen één keer een poging om de huur automatisch te incasseren. Als de incassopoging is mislukt, dient u vervolgens zelf de huur over te maken op NL25 INGB 0654 6648 89 onder vermelding van uw klantnummer en adres.

Wat is het bankrekeningnummer van Actium?
Het rekeningnummer van Actium is NL 25 INGB 0654 6648 89.

Geen antwoord op uw vraag gevonden?